Gå til innhold

Hjelp meg noen fort????? please....

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann alle gravide damer:)

jeg er uke 16+4 i dag, har hatt mensmurringer eller vondt kan man si nedentil og bak i korsryggen siden mandags ettermiddag, var hos lege i gaar paa svangerskaps sjekk og leverte ogsaa urin prove som slo ut med litt leykocytter (hviteblodceller), smertene blei verre i dag saa jeg fikk komme til legevakta og testet igjen og samme der, tror legen sa det slo ut som 2 paa urinen, aner ikke hvor mye d er, men hun mente det ikke var mye, men jeg fikk en antibiotika kur for urinveis infeksjon som jeg kunne begynne aa ta i kvell..

Jeg tisser en god del lopet av hele dagen og naar jeg tisser saa kommer det ikke saa mye, men det svir ikke da..

Saa jeg lurer paa hva ellers det kan vaere hvis det viser seg at det ikke er det som plager meg, urinen har blitt sendt til dyrkning paa sykehuset men der faar jeg ikke svar paa for etter helga regner jeg med....

foler meg dum jeg??

og saa engster man seg sikkert unodvendig, men men saann er det aa vaere mamma:)

haaper paa svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, det at du har vondt i ryggen kan være beg på bekkenløsning, je har hatt det nesten helt siden dag en, er også akk ferdgi med anti for urinveisinnfeksjon, viste ikke at je hadde det for det er vanskelig å oppdage når en er gravid, må ta urinprøve, har også vondt i tissen men alt det der er pga bekkenet, så det er nok ikke så mye å engste seg for, om du går på antib så tat jo det det om det er noe der, lykke til.

Skrevet

Hei. Jeg har også type menssmerter, men når det er framme på magen eller i underlivet skyldes som oftest at livmoren vokser og strekker seg, el dvs båndene som holder livmoren på plass strekker seg fordi livmoren vokser. Har også hatt litt i ryggen, men fikk beskjed av legen min at jeg har begynnende bekkenløsning, som gjør fryktelig vondt i halebeinet, men regner med at det sikkert er derfor jeg har vondt i korsryggen også.

Synes det er rart at de ikke har informert deg om dette da du var hos legen.

Forresten så har jeg perioder, gjerne hele dager, hvor jeg føler jeg må tisse hele tiden, men det kommer lite eller ingenting ut. Svir ikke, så tar det ikke så tungt. Det er vanlig siden babyen ligger så langt nede nå, gir seg litt etter hvert når den flytter seg litt opp.

Er 14 + 5 på vei.

Håper dette beroliget deg litt. Er nok ikke noe farlig skal du se;)

Skrevet

Du har helt sikkert urinveisinfeksjon.

Jeg hadde det som deg i forrige svangerskap i uke 22 eller noe. Jeg tisset ofte og lite hele dagene, men det hadde jeg jo gjort siden jeg ble gravid! Hadde ingen andre tegn på uvi, så tenkte ikke tanken. Så begynte jeg med litt murrig i mage og rygg noen dager, men det er jo også helt vanlig sov gravid. Så en kveld begynte jeg å få "tak" i ryggen med ganske jevne mellomrom. Jeg hadde født før, og visste at dette var ikke helt greit lenger.... Ringte føden, og fikk beskjed om å komme inn med en gang, tok urinprøve, og fikk bekreftet kraftig uvi. Som gravid kan man ha dette helt uten smerter, og går man altfor lenge med det, kan det utvikle seg, og i verte fall "simuleres" rier, og kroppen begynner å modnes til fødsel.

Takene i ryggen roet seg når jeg begynte med medisin. Jeg tok innvendig ul for å sjekke om mormunnen var påvirket, men den var helt fin. Dette høres litt skummelt ut, og man skal ta det alvorlig. Men med meg førte det ikke til noe modning eller komplikasjoner, så når de har funnet det ut og behandler deg på et ennå tidligere stadie, så er det jo ingen problem. Men ta tablettene dine, er du snill :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...