Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 jeg liker meg best i mørke tia, med snø eller regn, men det må være mørkt ut for at jeg skal trives. synes det er greit med to uker sol når man er på ferie men ikke mer. elsker regn og tordenvær. betyr det at jeg er deprimert? det må da feile meg noe.. alle liker da fint vær?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Til jeg ble godt voksen, så likte jeg den mørke tida best:) Men så begynte jeg å få "vinterdepresjon", alt blir så tungt sånn omtrent i januar. Og da først begynte jeg å sette pris på den lyse tiden. Men ikke de dagene med helt blå himmel og ekstrem hete. De trenger jeg ikke, for da sitter jeg inne til kvelden kommer helst.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Neida, du er ikke alene, jeg liker også bedre å fryse enn å svette Er glad i høsten og høststormene, helt greit med litt ruskevær. Men liker ikke snø, så det er et par måneder der jeg godt kan hoppe over. Er glad i sol også, men da helst i april/mai, før den værste varmen. Liker skogsturer om våren, når det lukter godt og blomstrer overalt. Men kunne godt hoppet over både juni, juli og august.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Får jeg være med i klubben, i alle fall delvis Jeg liker selv ikke akkurat vinter/mørketid, ganske enkelt fordi kuldegrader gir meg stive og verkende ledd alle steder pga noe revmatisme. Men jeg trives faktisk enda mindre med de "flotte dagene" hvor sola steiker fra skyfri himmel og termometeret nærmer seg faretruende 30-tallet. Da ønsker jeg mest av alt å søke skygge på kontoret, som har kjølevifter og ligger nordvendt! Idealsommeren for meg inneholder 15-20 graders varme, lettskyet, lite regn (det gir meg høstfornemmelser når det kommer i for stor menge sommerstid, og påminnelse om frost som er i vente "snart") og litt, men ikke for mye, vind. Lunken og deilig sommervind.... Derfor har jeg ALDRI følt trangt for en tur til "Syden" på vår/sommer/høst. I januar/februar frister det derimot med LITT varmere strøk. Hvor termometeret holder seg stabilt over 0-punktet. Sør-Sverige/Sør-Danmark/England, f eks. Men så lenge jeg kan holde meg innendørs i gode og varme rom er vinteren helt OK den. For den er pen å se på! Ut vinduet, uten stive og verkende ledd!
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Puh, godt det ikke bare er meg Blir sliten av all solen og varmen jeg, spesielt i juli. Elsker derimot høsten med flotte farger og lange skogsturer. Og stormfulle høstdager med en god bok eller brodering i godstolen.
Tokatter_USA Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Jeg elsker tordenvær og regn, og en av grunnene til at jeg var så fascinert av USA før jeg kom hit var alt det ekstreme været her. Hvis det ikke er noe spesielt utendørs jeg skal, synes jeg det er litt kjedelig med sol og skyfri himmel. Fra verkstedet mitt har jeg fantastisk utsikt over kommende uvær og er alltid skuffet hvis det ikke blir til noe. Heldigvis bor jeg i et område som sjelden er rammet av virkelig ødeleggende vær. For det er ikke noe gøy, er jeg fortalt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Jeg liker fint vær, blå himmel, klare dager, men ikke VARME dager. Det er pyton. Sånn 18 grader er passe for meg. Liker godt vinterværet, men synes det kanskje blir mørkt litt for tidlig, er det mørkt før jeg kommer hjem synes jeg det er trist. Rundt 18 er ok. Elsker kalde vinterdager, med snø o.l men er ikke glad i å stå på ski og sånn heller. Bare spaserturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå