Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Har stjelt dette fra snartmamma.com, det var bare så utrolig bra!! Ler meg ihjel her jeg sitter :-)) Du vet du er høygravid når.... -Når samboer vekker deg så og si hver natt og ber deg legge deg litt lenger bort fordi du snorker…. -Han må parkere bilen på nytt, fordi du ikke har nok plass til å komme ut…. -Du er nær ved å bli omskjært hver gang du skal barbere deg nedentil og du ikke lenger ser tærne dine…. -Du tuter i det du skal ut av bilen fordi magen legger seg over rattet… -Det ikke lenger hjelper å “snike seg” forbi folk sidelengs fordi du er bredere sidelengs enn forfra…. -Man føler man har løpt 10 km etter å ha gått opp en trapp… -Når man ruller seg rundt for å komme seg opp fra sofaen…. -Når man har vendt seg til å bruke begge bena som pendler utenfor sengekanten for å få overkroppen opp og ut om morgenen… -Når man har sittet 20 min på en ergometersykkel og det hovne underlivet har sovnet og bare henger og slenger mens man febrilsk løpet på do for å sjekke om man har tisset på seg eller hva som har skjedd…. -Når samboeren din knyter skolissene dine… -Når en blir redd for å tisse i buksa under kraftige hoste/nyse “rier”… -Man mister noe på gulvet men lar det ligge for at prosessen med å plukke det opp er for slitsom .. -Når man står opp om natta for å tisse, men når man først har satt seg på doskåla så vurderer man å bare sove videre der for det er jo bare 30 minutter til du skal dit på nytt .. -Når man heller går barbeint enn å kle på seg sokker .. -Når man heller later som man ikke er hjemme enn å kave seg opp av sofaen å gå den lange veien bort til ytterdøra for å åpne døra, når de besøkende helt fint klarer det selv .. -Når man ikke orket å sminke seg eller fikse håret fordi armene sovner av etter bare sekunder over hodehøyde .. -Når man trenger hjelp til å kunne snu seg eller komme seg opp av senga eller sofaen .. -Når det eneste man orker å plukke opp fra gulvet er godisen som falt ned…. -Når man synes det er greit å spise spagetti a la capri til alle måltider…. -Når man må tisse igjen så fort man har reist seg fra do og trodde man var ferdig…. -Når storebror blir slengt bortover gulvet fordi mor snur seg i gangen… -Når skoene til enhver tid står ferdig knyttet med stor nok åpning til å bare kunne stikke bena rett nedi… -Når du føler du har veldig god unnskyldning hvis du skulle bli stoppet av politiet pga dårlig skrapte vinduer på bilen – Jeg rekker rett og slett ikke bort til det som er i midten…. -Når sambo spør om sykehusbaggen er pakket, hva som evt mangler i den og hvor den står. Litt stressa han da, hehe, “det kan jo skje når som helst nå, hodet er festa å greier”… -Når man henger en lapp på ytterdøra med “kom rett inn”, fordi man ikke orker/rekker fram før gjestene har gått av utålmodighet… -Når man må sette bilsetet så langt bakover at man nesten ikke når pedalene… -Når man ser etter alle mulige utveier for å slippe å løpe i trapper… -Når de høyhelte skoene blir stående bak de fornuftige “kjerringskoa” i gangen… -Når middagen blir ofret for å sove litt lenger på sofaen… -Når alt blir tungt… -Når man puster og peser som en hvalross etter at man har trukket opp glidelåsen på støvlettene, og i tillegg må sette seg ned etterpå for å få blod til hodet igjen og for å få bort lillafargen fra ansiktet. -Når man ikke lenger orker å stå i dusjen, men setter seg rett på rumpa på gulvet… -Når man sitter på rumpa i dusjen, og ikke skjønner hvordan man skal komme seg opp igjen… -Når man slenger trusa på gulvet, setter føttene i hulla for beina, og roper på samboeren for å få hjelp til å trekke den opp… -Når ingen andre enn deg får tilgang til sofaen lenger.. -Når dagens høydepunkt er Dr. Phil og Date My Mom.. -Når Grandiosa blir gourmetmat… -Når det kjennes ut som om babyen prøver å dytte ut slimproppen og grave seg ut hver gang du legger deg.. -Når man planlegger enhver utflukt fra husets fire vegger, utifra hvor det finnes nok toaletter… -Når anklene overgår overarmstørrelse etter en to timers kinotur.. -Når du legger på deg 2 kilo vann på en uke og sier ja,ja.. -Når en nesten ikke når rundt etter ett dobesøk… -Når pupper i str DD virker flatt, fordi magen har overtatt frontpartiet… -Nå du begynner å grine fordi du ikke får på deg skoa dine selv, og nesten ler deg ihjel når du skjønner at du faktisk sitter og griner… -Når du steller deg med beina en meter fra hverandre for å forberede deg på å bøye deg ned.. -Man forbanner den tufsen som fant ut at urinprøveglass skal være så himla små iforhold til magen man ikke klarer å se nedenfor. -Man må bruke 3 kvarter i dusjen for å prøve å shave leggene,og alt du får igjen er stubber her og lange hår der,selvom allslags lure løsninger har blitt prøvd ut…. -Går hele tiden og planlegger hva neste måltid skal bli… -Alt er veldig irriterende… -Mannen våkner av at man må streve for å snu seg i senga for å komme seg rundt… -Man analyserer veien til do, for at man ikke orker gå opp de 2 trappene til 2 etasje… -Man sitter og ser på tv og ser i øyekroken at bebisen sparker deg rett under ribbenet og er sjeleglad for at det ikke var en millimeter lenger opp, da hadde faktisk ribbenet brukket… -Når samboeren på pur faenskap dytter deg ned i sofaen, og du ikke kommer opp igjen, og han blir sittende å glise for å se hvordan dette går… -Når bh størrelsen nærmer seg slutten av alfabetet. -Man er blitt en kløpper på å sette middagstallerkenen oppå brystet, fordi man ikke når frem til bordet dersom man skal sitte å spise… -Når man dropper å ha gullerøtter til middag, fordi det er så slitsomt å skrelle dem. Når jo nesten ikke frem til benken lengre fordi magen er i veien… -Man ikke kan stryke klær lengre fordi man får brennmerker på magen… -Kattepusen foretrekker å ligge oppå magen fordi det ikke lengre er plass på fanget ditt… -Man ikke lengre har kontroll over avgassen…. -Man må ha en treningsøkt på et kvarter for å få ut vannet av fingrene om morgenen, slik at man igjen klarer å holde i tannbørsten… -Samboeren må ta all handlingen og gjøre rent til jul,selv om man er hjemme hver dag selv… -Når katta har funnet ut at hun rekker å hoppe opp på benken å stjele mat før matmor rekker å komme seg opp av sofaen… -Når latterkuler ender i gråt… -Når ett ærend om dagen gjør at dagen blir fullbooket… -Når livslang lærdom om hvilken vei strømpebuksa skal på må forkastes, og man sitter der med to sømmer foran… -Når mannen din faktisk må si seg enig i at du ikke har noe å ha på deg… -Når spørsmålet “hvordan har dere det” ikke lenger inkluderer resten av familien, kun deg og babyen i magen… .-Må sjekke at kysten er klar før jeg legger meg, slik at når jeg labber ut 8 ganger for å tisse om natta med øynene såvidt oppe, så er det bare å gå den faste ruta uten å snuble i noe… -lar vær å dra ned i doen annenhver gang, er jo bare to dråper og kun 15 min til neste gang… -Må stå sidelangs ved oppvaskbenken, for å rekke frem til kjøkkenvasken… -Man må bruke føne/hårtørker for å tørke seg på beina etter en dusj, fordi det er altfor vanskelig å bøye seg ned.. -Når du har merker på magen fordi du ikke klarer å lukke igjen dører uten å treffe magen… -Når du heller sitter i bilen enn å bli inn for å handle, fordi det er så vanskelig å komme ut og inn… -Når du kun går i stygge bomullsbukser fordi de vanlige gravidbuksene har en søm under magen som presser… -Når du må gå på do i alle reklamepausene når du ser tv2-nyhetene, været og sporten.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Ha ha, kjenner meg igjen på noen av de der. Skulle ha kjøretime for en stund siden og kjørelæreren hadde parkert i oppoverbakke med alt for liten plass for meg å komme inn i bilen... var nok litt av et syn der jeg bakset meg inn i bilen...
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 hihi, syns jeg ser det!!! Jeg satt faktisk midt i et deilig Grandiosa- måltid når jeg leste det på snartmamma.com, måtte le godt av meg selv da...
*Nelly* Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 haha.. så bra.. lo så nesten tårene kom.. Men du vet du er høygravid når gamle menn og kvinner reiser seg opp i bussen slik at du skal få sitte.. Dette skjedde meg her, og det var litt flaut, for den gamle damen hadde virkelig trengt og sitte. og jeg bare i uke 29..hoho.. kan vel si at jeg ser høygravid ut da og hun var skikkelig bestemt,hehe..
Augusta1976 Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Haha, den var herlig!! Du veit du er høygravid når du må sitte rett opp og ned etter måltider, så ikke maten skal "renne opp" igjen... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå