lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Vi har planer om å prøve å få en til nå menst jeg tar Almenn påbygg på videregående. Jeg skal jobbe frem til august, men da slutter jeg og begynner på skolen. Jeg skal kun gå dette året, egentlig kun for å bli ferdig med det.. Men om jeg hadde blitt gravid rundt oktober, og fått ungen etter skoleåret er ferdig, er det noen som vet om jeg hadde fått noe støtte fra lånekassen (eller evt. NAV?) da? Jeg finner mye på nettet om støtte man får om man får barn under utdanning, men jeg har tenkt å få rett etter.. Noen som har erfaring? (Og nei, jeg har ingen kontrakt på jobb etter det året er ferdig)
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 jeg ble gravid under studiekompetanse utdanning..var himmla vanskelig.man vet alldri hvor hardt graviditeten kan være...det var bare såvidt jeg besto... men uanset..ja du får støtte...om du søker videre utdanning neste år igjen, og når du har kommet inn søker du permisjon til skolen..da får du så mye som du kan få i lån og stipend tilsammen helt gratis hele permisjonstiden..og nei det blr ikke gjort om til lån om du ombestemmer deg for studiene du fikk venteplass på til neste år.. er gjennom denne prosessen nå jeg.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 om du søker videregående etter kompetansen, får du ca 8 000 i mnd i permisjon....høgskole er vel 9 000 i mnd..
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2009 ååå, tusen takk for svar =) Nei, jeg vet at man aldri vet hvor hard en gravididitet kan være, men jeg hadde ingen plager forrige graviditet, så da håper jeg at jeg slepper unna denne gangen også.. hehe (optimist!) Men om jeg søker og ikke kommer inn da? får jeg ingenting da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå