Gå til innhold

Gud, så lei av denne kveldssutringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ligge å høre på den sutre.griningen to timer før hun sovner. Kveldsrutinene blir jo heller ikke noe hyggelige.

Tidligere har det vært hyggelig når hun leser på sengekanten og hun får masse ros og oppmuntring når hun leser. Nå er det bare tullelesing og sutring for at hun skal legge seg. Bruker å avslutte med å klø henne på ryggen og synge nattasanger slik vi har gjort siden hun blir født, men det er jo heller svært lite hyggelig.

mamma sulten, mamma tørst, mamma tisse, mamma kaldere vann, mamma er ikke trøtt. maammma.. Jeg bare ligger her og plager deg litt jeg, siden jeg ikke får sove likvel - og strengt tatt synes du ikke burde få fem minutters break.

Kjempe koselig å ha deg hjemme fra barnehagen og !

Looking forward to the teenage-days!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun ikke trøtt da? Sover hun lenge på morgenen ville jeg vurdert å vekke henne faktisk ;-)

Min gutt på 4,5 år våkner rundt 6 og sovner som en stein innen 19.

Skrevet

Akkurat sånn er min 4 åring også, begynte når det blei varmere i været for ca en mnd siden, og det er sånn enda!! Jeg begynner å bli en smule småtullete. Og som du sier, slutten på dagen blir ikke spesielt hyggelig nei :/

Skrevet

Har hatt det slik de siste kveldene her også..:/ Ikke gøy!

Men det er kun min feil, for vi rangler for lenge ute før kveldstid=) Så skjerpings på meg!

Skrevet

Hadde jeg aldri orket! Mine har prøvd seg innimellom, men da forklarer jeg dem at de får stå opp EN gang for å tisse og drikke (og da får de klare det selv), etter det svarer jeg ikke med mindre det er noe veldig alvorlig. Da er det ikke så spennende heller. Ville forklart henne at du er glad i henne og er der for henne om det er noe virkelig ille, men at du ikke kommer til å svare mer på mas. Punktum.

Skrevet

Jeg er enig i teorien i det Alva sier, men synes det er himla vanskelig å gjennomføre i praksis. Sukk. Vår jente er nettopp fylt to, og har nettopp begynt å tulle litt slik dere andre snakker om "ie ikke sove, ie våken, ie downstairs, mamma dikke litt" etc etc. Jeg prøver å overhøre dere, men sier hun at hun er varm eller tørst synes jeg det er så vanskelig å ignorere - for det kan jo være sant?

Hun ligger i sprinkelseng ennå, lurer på om det hadde blitt bedre eller verre i en vanlig seng.

I kveld var jeg alene med leggingen, og da synes jeg det er enklere. Jeg er ute i gangen og rydder og ordner, og hun begynner ofte å hive kosedyret og smokken ut av sprinkelsengen og rope og hyle. Jeg venter en stund før jeg går inn, og prøver å gjøre lite ut av det. For jeg synes det er så slitsomt å skulle sitte ved døren helt til hun sovner, hvis det hun gjør er å tulle hele tiden. Hvis hun protesterer mye når pappaen er hjemme, er dette vanskelig å gjennomføre, for han kommer nesten med en gang hun roper..

Men når det er sagt - jeg endte opp med å sitte utenfor døra og lese litt i dag også før hun sovnet, men da snakket og tullet hun i hvert fall ikke etter at vi hadde "kjempet" litt. Det å sitte der i det hele tatt føles som et nederlag når hun sovnet fint av seg fra 4 mnd til 23 mnd..

Skrevet

Hun er visst ikke trøtt. Våknet kl. 08.00.

Jeg er er nok litt for mild ja. Hun tisser sikkert 4 ganger og i dag gav jeg etter for at hun var sulten og. Youghurt i sengen og så tannpuss på nytt. Er så svak når hun sier hun er sulten, må på do etc. Lager jo et leven uten like også så.

Får meg ikke til å nekte henne å gå på do. I dag hadde hun spist kvelds hos sin far så jeg fikk ikke sett hvor mye hun har spist.

Får vel stramme meg opp litt vel. Hmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...