Gå til innhold

Svineinfulensa


Trampe82

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

 

Jeg kom til å tenkte på denne pandemièn som skal komme for fult i september og vi skal ha barn i Oktober... sykehus er jo et sted smitte kan spre seg fort.. kan våres barn være i større risiko for å kunne få den, eller oss selv... Leste på nettet at et nyfødt barn hadde fått den....

 

bare en tanke jeg fikk,.. noen flere som har tenkt det samme?? snakket med jordmor om det??

 

ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på det samme.

Sambuaren til ho eine eg jobber me har fått det.

På den eine siden er eg veldig redd for at eg / babyen skal få det, men på den andre siden kan det jo hende at media overdriver litt...

Fint om andre deler sine tanker ôg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte folkehelseinstituttet om dette i forrige uke. Da hadde de ingen data på smitte hos spebarn og kunne derfor ikke uttale seg om det. Men jeg leste også om en baby som hadde fått det i Tyskland, og de ga ham små doser av vaksinestoffet - og det virket ikke som det var noe dramatikk rundt det.

 

Har en sønn på 2 år i tillegg og lurte på hva som kunne skje om han fikk det, men jeg synes de var litt vage i uttalelsene sine. Ikke noe særlig konkret, men det er kanskje fordi de ikke vet 100% heller. Men hovedsaklig så skal den eneste forskjellen på svineinfluensaen og vanlig influensa som rammer mange nordmenn hvert år, være at svineinfluensaen er en pandemi som rammer hele verdensbefolkningen.

 

Men kan ikke si jeg er helt beroliget uansett. Lurer f.eks. på om jeg skal holde 2 åringen hjemme fra barnehagen når det rammer for fullt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt litt på dette. Har to barn i skolealder, og stedatter har søster i barnehage. Tenker litt på smittefare til den nyfødte siden vi har både skolebarn og barnehagebarn. Bør vi ta noen forholdsregler med besøk den første tiden( tenker på stedatter, og at kansje min sønn kan være litt mer hos sin far den første tiden etter fødsel), eller er det for hysterisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har tatt opp dette med min fødselslege. Hun sa det ikke var noe å bekymre seg for. Var ikke farlig for meg som gravid, og ikke farlig for den nyfødte så lene jeg ammet. Han vil da være beskyttet gjennom morsmelka.

Orker ikke å gå rundt å bekymre meg så mye for det, men kommer til å være nøye med at alle vasker seg godt på hendene før de får holde eller ta på lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...