Gå til innhold

Dere som har slitt litt med å bli gravid med nr. 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange prøveperioder har det tatt før det til slutt klaffet?

Og gjorde dere noe annerledes når dere til slutt lykkes?

Jeg begynner å bli litt motløs etter 3 mislykkede pp.

Vet at mange må prøve mye lenger enn det, men klarer ikke å fri meg fra tanken at noe er galt, siden det klaffet på første forsøk sist...

Jeg bruker el. tester, og vet at jeg har e.l. og når den er.

Huff, vil så gjerne at eldstemann (3 år) skal få en søster eller bror før aldersforskjellen blir veldig stor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte nesten et år med førstemann, og var innstilt på at det kanskje ville gå mye raskere med andremann. Men det tok 8 pp før det klaffet.

Jeg brukte EL tester de fleste mnd, men slett alle. Husker ikke om jeg brukte den mnd jeg faktisk ble gravid.

Mannen min begynte på sink og selen, slik han gjorde i første graviditet. Samtidig gikk jeg på akupunktur.

Begge gangene trengte jeg bare gå en mnd på akupunktur, og mannen gikk ca 3 mnd på sink og selen før jeg ble gravid. Så har litt troen på det.. (hører med til historien at vi tok prøver av spermen til min mann da vi prøvde på nr 1, og fikk beskjed om at han hadde dårlige svømmere (lite bevegelighet) og at vi burde vurdere IVF).

Husk de fleste blir gravid innen det har gått et år, sjansen er stoooor for at du plutselig er gravid :-) Lykke til!

Skrevet

som deg er jeg veldig spent hver mnd....er min andre mnd som ikke har klaffet...så håper at alle gode ting er tre her i gården!!!!! lykke til hvertfall, håper det lille frøet sitter som et skudd snart!!!!!

Skrevet

Å, det var deilig å lese om andre som føler som meg. Første satt på andre forsøk, og jeg hadde nok innerst inne trodd at andremann skulle sitte på første forsøk. Naive meg. Hehe. Men nå sitter jeg her da, fikk mensen i dag og gå dermed over i 3 pp. Jeg er klar over at det ikke er mye med 2 mislykkede pp bak seg, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir litt engstelig for om noe er galt og vi må vente leenge.. Nei, vi satser på at alle gode ting er tre!!

Skrevet

hehe!!! ja alle gode ting er tre!!!! venter mens i morgen...så da er det ikke lenge før jeg kan beg å prøve igjenn!!!jippi!! :) ps...grunnen til at jeg vet jeg venter mensen i morgen er at min mann jobber på sjøen og er borte en mnd av gangen!!

Skrevet

Du er ikke aleine med dette, jeg tenker som du gjør. Er veldig redd for at det er noe som feiler meg har også lest endel artikkler om infeksjoner og sykdommer som gjør at man ikke blir gravid. Dette skremmer meg veldig.

Sønnen min blir 5 snart og han har ingen søsken. Jeg er bare på mitt 2 pp og gruer meg til mensen.

Jeg ble gravid med sønnen min ved et feil.

krysser fingre for at du blir gravid snart.

Skrevet

Første hos oss kom på første forsøk.

Når vi ønsket oss nr to måtte vi gå 6 runder før det klaffet. Smør deg med litt tolmodighet (akuratt som det er lett.........he he - er jo akurat like utolmodig selv)

Det vil ordne seg til slutt ;-)

Skrevet

Førstemann kom uplanlagt da jeg gikk på p-piller, så trodde prøving på nr 2 kom til å gå fort. Brukte 6 mnd før jeg ble gravid, deretter mistet jeg tvillingene i uke 12 (mars-09), ble gravid igjen på første forsøk etter MA, mistet denne også i MA i uke 10 (30 mai -09).

Nå er det over 1 år siden vi begynte å prøve på nr 2 og nå har jeg fått pergotime for å bedre syklus, EL og eggkvalitet mm. Så satser jeg på å bli gravid igjen fort og at spiren sitter =)

Har forresten hatt lyst til å prøve å få nr 2 siden sommeren 2006, men mannen var ikke klar, tok det opp igjen sommeren 2007, men mannen ikke klar, tok det opp igjen sommeren 2008 (3 året på rad) - endelig klar og så har det tatt såååå lang tid å få nr 2. Hadde jo lyst på to tette jeg og aldersforskjell på maks 3 år, nå blir det over 4 år!!!

Første 3 mnd å prøve å bli gravid synes jeg gikk fort, men etter 6 mnd og ytterligere etter at jeg mistet så synes jeg det har tatt uendelig lang tid - men jeg har egentlig ikke grunn til å klage synes jeg - for jeg er så heldig å ha en fra før og tenk på alle de som aldri kan få barn, eller har barn, eller sliter i åresvis. Å få barn er ingen selvfølge og det er ett av verdens aller største mirakel og mysterium. Her skal alt klaffe 100%... hehehe =)

Lykke, lykke til - håper du snart sitter med en postiv test i hånden =)

Klem fra en som er fryktelig baby-syk på nr 2 =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...