Gå til innhold

Hjelp litt fort her nå (konemisshandling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å være anonym akkurat nå pga situasjonen.

Min unge har nå vært ute å lekt med nabo ungen, men nå komer de hit i full fart og forteller at mor og stefar krangler og barnet vill ikke gå hjem.

Jeg får ikke tak i noen ved barneværnet som jeg har vært i kontakt med føre.

Hva skal jeg gjøre nå?

Vill helst ikke gå ned til de for stefar er gal og har truet en annen nabo her i nabolaget pga innblandelse. De andre naboene her måtte til og med flytte og det vill jeg helst ikke måtte gjøre. Jeg vill føle meg trygg her hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja politiet

110 er d ikke d?

Skrevet

Hadde også ringt politiet tror jeg.

Hvor gamle er barna?

Skrevet

Ja eller 02800

Skrevet

Opplagt en sak for vakthavende ved nærmeste lensmannskontor/politikammer. Om dere ikke kan gå flere naboer sammen. Slik at det er vitner til stede om saken skulle "utvikle seg".

Men, om du kontakter vakthavende: Husk å be dem TYDELIG sende en sivil bil, for barnets del. Ikke ALLE innen politiet klarer å tenke på et barns følelser, og sender automatisk nærmeste "svarte-maje" innom en tur. Da er det mye bedre å heller vente litt lenger, og så selv være "reservemor" for nabobarnet mens dere venter! Det er slik opptreden i en vanskelig situasjon et barn HUSKER!

Skrevet

Har pratet med politiet, men de har viktigere ting fore seg sa de når di fikk høre adressen. De er oppom her ganske ofte, men mor sier ikke noe og vill ikke anmelde heller. Han slår jo ikke sier hun hele tiden,det er bare verbalt. Noe som ikke er så bra for barna. Eldste er rundt 5 år og så er det en litt mindre, tror under året.

Barneværnet er innblandet fra før og jeg har vært og pratet med de en annen gang.

Men nå har stefar reist og barn gått hjem frivillig.

Skrevet

jeg snakker av erfaring. hjelp barna nå mens de er små. mamma ble banket av min far ved flere annledninger. det skjedde når han hadde drukket seg full... jeg løp til naboene (bodde i rekkehus) men det var aldri noen som ville ringe verken politi eller barneværnet. ikke før mange år senere. da var det en lærer som ringte bv.

det er da enda godt mamman i nabolaget ditt ikke blir slått, men ofte er den verbale misshandlingen like ille som den fysiske. bv er jo inne i bildet som du sier. ring dem og fortell at barnet har vært hos deg idag, ikke vær redd for å si sannheten. fortell barnet at han/hun kan komme til deg når som helst, selv om det er midt på natten. få det stakkars barnet til å føle at det er trygt å komme til deg. jeg kunne komme til naboene jeg oxo, men de "sperret" meg inne til slaget var over, og ingenting skjedde. da jeg flyttet fra nabolaget mage år senere, kom to naboer bort til meg. hun ene beg å gråte, hun andre beklaget seg veldig. hun sa hun viste hva som skjedde, m (siterer) "det er ikke pent å blande seg inn i privatlivet til andre heller vet du"

det er 100% sikkert at det barnet som reiste hjem til mor i dag, er kjemperedd for at stefar skal komme hjem igjen, og er kjempelei seg siden mor er så trist... noe hun heeelt sikkert er, men tror hun klarer å sjule for barna...

Skrevet

Men er det konemishandling fordi de krangler? Sikker på at du ikke gjør en fjær til fem høns, for det ser nemlig sånn ut.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med politiet igjen i morgen. Spurt om å få snakket med lensmannen, eller en høyt oppe, og si at du ikke føler deg tatt på alvor. Si at du er bekymret for barnet, at du har vært i kontakt med barnevernet, at du vet barnevernet er involvert, men at du håper at politiet kan vise seg for å få mor og barn til å føle seg trygge. Si du har vondt av barnet som lever under slike kår, og at du håper at politiet praktiserer lavtærskel for meldeplikt, og at du håper at barnevernet er nødt til å sette istand mer effektive tiltak om det er tilstrekkelig tyngde bak bekymringsmeldingene både i kvalitet og i kvantitet. Ikke minst at en etat som politiet er involvert bør de ta sterkt alvorlig.

Skrevet

Det er ganske mye større enn hva jeg skriver her. Barneværnet og politiet har ikke noen beviser for at mannen slår, det er bare værbalt. Men det er ganske ille å høre på alle di stygge ordene som han klarer å slenge av seg til jenta. Alt det som blir skriki til hverandre er saker som barn ikke skal høre de voksne kalle hverandre.

Jeg har nå pratet med både politiet, barneværnet (som i det jeg sitter her og skriver er nede hos de) og jeg har pratet en del med mor.

De går en kule varmt innimellom som vi andre naboer godt kan høre og da kommer denne lille jenten på 5 år opp til meg. Jeg har også pratet med henne om at hun bare kan komme hit uansett hvilkenb tid på døgnet og prate. Hun sier også at han ikke slår men skriker og barn juger ikke om det har jeg merket.

Så familien er under oppsyn av barneværnet og jeg har nå pratet med de også og fått direkte nr til ei som jobber der og jeg gjør alt rett med at jeg tar meg av jenta deres.

Så nå er det oppklart dor denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...