Gå til innhold

39 uker på vei. Kan jeg bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt invitert til boblebad i kveld. Er 39 uker og 2 dager på vei. Har hørt at det ikke er så lurt å bade på slutten på grunn av infeksjonsfare. Det frister veldig å si ja siden jeg har så vondt i korsryggen og bekkenet. Hadde dere turt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at det ikke er så lurt å bade i boblebad pga vannet ikke er særlig rent, fullt av bakterier.. Og siden du er såpass langt på vei så kan det være ganske så modent der nede og bakterier har veldig lett for å finne veien...

Så, nei, det hadde ikke jeg turt..

Skrevet

Hadde det vært i sjøen du skulle bade, så hadde jeg sagt at det er helt flott. Men ikke i basseng og boblebad, nei. Forstår at det frister, men bakteriene der er ikke å anbefale for noen, egentlig.

Skrevet

vet at d ikke er farlig å bade så lenge vannet ikke har gått..en sitter jo i varmt bad på føden noen ganger..er jo kun når vannet har gått det er "åpent" inn der..er ikke noe bakterier som kan komme inn å skade barnet hvis du var redd for dette.. :P

jeg gikk på bekkensvømming i varmtvannsbasseng hele tiden..noe legen anbefalte..

jeg hadde gjordt d..

Skrevet

Det er virkelig ikke det samme å sitte i badekar på føden som å bade i boblebad..

I et badekar er vannet helt nytt og du sitter kun i dine egne bakterier.

Et boblebad er det som oftest "gammelt" vann og bakteriene har fått kost seg godt i varmen, og man sitter i mange andre sine bakterier.

Skrevet

nei jeg forstår og d at d ikke er d samme..men hvis hun er redd bakteriene så kommer de seg ikke gjennom inn til ungen hvis ikke vannet er gått..

Skrevet

er det et privat boblebad? Om det er det ville jeg latt vær, man sier at ikke man skal bade i boblebad på slutten fordi vannet har høy tempratur og det er "få" liter vann i forhold til f.eks et svømmebasseng. Derfor mye mer bakterier. Men jeg tar vannprøver hver dag av et offentlig boblebad der hadde jeg ikke vært redd for å bade pga det er så strenge regler til vannkvalitet på offentlige bad i norge,og vannkvaliteten der jeg jobber er sinnsykt bra men hjemmekar er ingen regler for så det er som oftest kjempe bakterie bomber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...