Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Jeg søkte om fullt lån og stipend fra lånekassen for to dager siden. Har fått svar allerede inne på mine sider, at jeg har fått fullt lån..men ikke stipend. Sto ingenting om forsørgerstipend.. får jeg ikke det da? Jeg har to barn og samboeren min tjener under 23 tusen brutto i mnd.. skjønner ingenting jeg:/ Har sendt dem en mail, men ting tar jo tid,så da tenkte jeg at jeg skulle høre her nå.. Noen som vet? Er det fordi det ikke har blitt tatt med i beregningene ennå kanskje? Det er jo sånn som man ikke skal trenge å søke om egentlig, jeg har sendt inn fødselsattest før på begge av mine barn, skal det da være nødvendig å sende dette inn en gang til? Hilsen Lost in Lånekassen ja;)
mamarama og lille banan Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 sto det at du IKKE får stipend? hvis ikke er det standardsvaret du har fått. ingen får stipend før de har bestått eksamenene. omgjøringen pleier å skje rundt et halvår etter endt semester. stryker du på noe får du redusert stipend. det høres ut som du har rett på forsørgerstipend også, oppga du at du hadde barn i selve søknaden?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Stemmer at det står bare lån, fordi deler av lånet blir gjort om til stipend når du har bestått eksamen. Forsørgerstipend blir beregnet når du har sendt inn dokumentasjon på din mann sin brutto lønn i mnd. Send inn f.eks siste lønnslipp. Dette må de ha, ellers får du ingenting i forsørgerstipend.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Ja oppga at jeg hadde to barn ja. Nei,sto bare lån: 43800 stipend: 0 (pr semester selvsagt) That`s it. Så derfor jeg tenkte at jeg skulle høre hva som er normalt. Ja, vet det ang stipend.. men det er vel snakk om vanlig stipend. Stod det på utregningen jeg hadde fått og. Men forsørgerstipend faller vel ikke under dette her? Fortsatt en lost HI;)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 AHA=)) takk Mammas lille venn:) så jeg må sende inn dokumentasjon på lønn først ja,så får jeg utbetalt? Men om jeg gjør det nå, får jeg utbetalt det med en gang sammen med lånet da? Og må jeg gjøre det hver mnd? Tror du at jeg trenger å sende inn fødselsattest en gang til? Mange spm her ja;)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Ja, som sagt, det du har fått innvilget nå er kun grunnlån/stipend. Der deler av lånet blir gjort om til stipend etter bestått eksamen. Av dette vil du få utbetalt rundt 17 000,- ved studiestart, og resten fordelt utover de andre mnd. i semesteret. Du MÅ sende inn dokumentasjon på din mann sin brutto inntekt i mnd. Det blir da beregnet hva du kan få som forsørgerstipend, og dette kommer selvsagt i tillegg til grunnlån/stipend.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Svarte litt fort igjen jeg...he he Ja, må sende inn først. Du får forsørgerstipend sammen med resten. Og du vil få dette også utbetalt pr mnd. sammen med resten av stipend/lån. Har du sendt inn attest på barn før, trenger du ikke det nå. Må bare sende inn dokumentasjon på lønn 1 gang.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Takk skal du ha=) Det er supert å ha et sånt nettsted hvor det sitter så mange kloke mødre:)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 he he Skal ikke være så greit alltid, og lånekassa er jo ikke dem som informerer alltid om hva du har krav på. Lykke til med studie )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå