Gå til innhold

Endelig er jeg ferdig (for denne gang ;)- Igangsatt drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til den 22. juli ble lillejenta født, lita, velskapt og flott, rett over 3 kg :)

Jeg ble igangsatt 4 dager over menstermin (som jeg stolte hardnakket og utelukkende på). Først fikk jeg lagt inn kateter for å modne. Det gav ikke rier. Så fikk jeg to cytotec modningspiller, og få timer etter andre pilla, slo riene til :) De økte plutselig i intensistet, og det ble raskt temmelig kort mellomrom mellom, men fullstendig overkommelige smerter og mellomrom. Var oppe og gikk så lenge jeg klarte, ble overflyttet raskt over til føden. Lystgass var til god hjelp mot slutten, plutselig kjente jeg at babyen begynte å komme ut, ropte på jordmor og hun måtte ta imot jenta med bare hender, for hun kom ut som en rakett på den eneste pressria jeg hadde denne fødselen! Det sykeste er at jeg ikke fikk så mye som en skramme! Og jeg blødde minimalt (50 ml sa jordmor, og da tok hun litt i ;)). Fødselen tok en time fra første ordentlige ri, til babyen var ute. For en fødselsopplevelse! Den aller mest fantastiske fødselsopplevelse jeg har hatt, og desidert den letteste!!! Dette gjør jeg gjerne igjen...og igjen ;) Formen er fantastisk, jenta er skjønn og vi reiste hjem på dagen etter at hun var født. Nå koser vi oss!

Konlusjon:

Jeg har stor tro på bringebærblad te og kapsler (som jeg tok fra uke 28). Og så var jeg til modningsakupunktur. Jeg tror disse to tingene kanskje kan ha bidratt til at dette gikk så bra.

Jeg har en naturlig fødsel bak meg som var lang og tung, det var min tyngste fødsel, og min første. Andre fødsel var også igangsatt men det var med drypp, den var mer intens enn denne, men mye lettere enn første fødsel. Så min erfaring er at en igangsatt fødsel ikke behøver være så ille, den kan faktisk oppleves og være lettere enn den naturlige.

Lykke til videre alle sammen, spesielt dere som jeg har ventet sammen med, og som enda venter. Sender masse drømmefødselsstøv til dere, og håper det skjer noe snarest! Vi sees sikkert etterhvert på DIB :) Stor klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååå det hørtes jo helt herlig ut. Får satse på en lett fødsel her i gården også he he, selv om det godt skal gjøres når jeg ikke har født normalt før. Men en herlig historie og GRATULERER SÅ MYE. Nyt tilværelsen med nurket:D

Har bare 2 dager igjen til termin jeg og er skikkelig spent.

Skrevet

Gratulerer :) da er du i mål!!

Kos dere resten av sommeren med lillejenta. Vel fortjent.

Skrevet

Gratulere så masse med prinsessa! :-)

Hørtes ut som en flott fødsel! :-)

Kos dere i tiden fremover! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med en vel overstått fødsel og en ny liten verdensboer.

Det hørtes ut som en flott opplevelse dere hadde.

Gleder meg til jeg følger etter dere inn på DIB=)

Skrevet

Gratulerer så mye! :) Og lykke til videre! =)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Stor inspirasjon for oss ventende å høre om slikt!

Lykke til videre :-)

Skrevet

Åååå, gratulerer så mye med lillejenta! :-) Tenker dere koser dere masse nå. Flott med en så fin fødsel, håper jeg blir like heldig!

Skrevet

Gratulerer så masse og kos deg masse med prinsessa di!

Høres virkelig ut som en drømmefødsel du har hatt :)

Håper det blir min tur snart, termin på lørdag.

Skrevet

Gratulerer så mye. For en flott fødsel!

Håper dere får en fin barsel- og småbarnstid:)

Skrevet

Gratulerer!!

Vi hadde termin samme dag, vi, men jeg går her enda... :-(

Kjenner jeg er mildt sagt utålmodig nå!

Gleder meg på deres vegne og ønsker dere alt godt for fremtiden! Flott fødselshistorie!

Skrevet

Gratulerer og takk for en historie som gir håp og trøst til oss som er igjen!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille jenta :)

kos dere masse sammen

Skrevet

Gratulerer så mye....

I morgen blir jeg satt igang, hvis ingen ting skjer... 11 dager over tiden i dag.

Skrevet

Gratulerer sååå masse!! Går her på 5 dagen etter termin, og er veeeeldig missunnelig på alle som føder nå!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...