Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 vi har to barn på 17 mnd og snart 3 mnd, mannen jobber på båt så han er ute flere uker i slengen. Vi bor en halv time fra mine svigerforeldre, og 1 1/2 time fra mine foreldre... Nå er vi snart i august, og svigers har ikke tilbudt seg EN gang å fks ta storebror med på tur, overnatting osv i sommer... ringer ikke engang.. har et godt eksempel på hvordan svigermor er: var en dag mannen min, svoger og svigerfar skulle lage plen her utenfor, mannen ringte svigermor for å høre om hun kunne ha eldstemann den dagen så jeg og minsten kunne gå på senteret og få slappet av litt hjemme. Hun kom ut her og hadde han men jeg var på senteret, da jeg kom tilbake slengte hun seg ned på solstolen på terassen og DER SATT HUN! jeg hadde begge ungene inne, storebror ville ikke være ute for det var så varmt og minsten var sutrete og grinete og huset så JÆVLIG ut, mennfolka hadde trakket inn og ut og spist litt å sånn... jeg prøvde å gjøre alt samtidig, hun holdt faktisk ikke minstejenta EN gang den dagen... jeg var trøtt og lei så ble det grillings, jeg var ikke ferdig å spise før de ville hjem og sa " du rydder her du sant?" eg satt med ned og grein av fortvilelse.... tror svigermor tenker at hun har klart å ta seg av tre unger med 3 års forskjell når svigerfar jobbet på sjøen, då må jeg klare to!!!! jada, klarer å ta meg utav de altså men er bare 15 mnd mellom dem og de krever mye av meg... men skulle ønske de kunne tilby seg å gå tur med ungene en dag fks, ringe å høre hvordan det går osv... mamma hjelper alt hun kan, men hun bor jo et godt stykke unna og da blir det vanskelig... eg blir oppgitt og lei!!!! jeg har de aleine døgnet rundt når mannen er ute, og har ingen andre som kan stille opp når jeg virkelig trenger det.... blir så lei meg!!
*LillaMeg* Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Har du prøvd å snakke med henne om det? kanskje hun vil holde seg litt tilbake mens du er tilstede, ifare for og tråkke på noens tær. Har vært en haug med innlegg her inne om svigermødre som tar seg såå tilrette når de er på besøk, kanskje denne svigermoren rett å slett er redd for det? Om det er mulig, og ikke din svigermor er et monster, kanskje du kan sette deg ned å snakke med henne, om de ikke kan ta eldstemann litt mer, ikke bare for du skal ha en pause, men og for og bli litt kjent med han alene. Og at du noen ganger trenger litt ekstra hjelp?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Man kan ikke forvente hjelp man må spørre. Og vil hun ikke hjelpe så er det greit, for det er hennes valg. Hun styrer sitt eget liv og egne valg. Prøv heller å få gode rutiner som ikke sliter deg ut. Sett opp lappe på butikke at du søker trillepike, så kan hun få en slant. Jeg var trillepike for mange barn da jeg var mellom 10-17, tjente en del på det Og det var koslig.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Hvis du og moren din har lappen og bil, så kan dere jo avtale å møtes på halvveien? Min mor bor 1 time og 45 min ca fra meg, og vi bruker å møtes på halvveien når hun skal passe ungene og levere de..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 hei:-) jeg skjønner godt at du er lei deg og oppgitt. alle skjønner jo at du klarer med ungene selv,men det er jo normalt at besteforeldre tilbyr seg og hjelpe til i sånne situasjoner med mannen bortreist osv. på denne dagen med plenarb og grillings har det jo vært normalt at dere som damer( du og svigermor) har hjulpet hverandre med både rydding inne og med mat og barna. det har jeg gjort om jeg har vært hjemme til noen uansett om det har vært til. slekt eller venner.og det vet jeg min svigermor har gjort for meg også,så dette syns jeg var rart av ei svigermor.. dessuten er det jo litt rart at hun ikke kommer å hjelper deg litt når mannen din er borte på jobb så lenge i gangen. en ting at hun ikke tar med seg barna hjemme til seg selv men bare det at dere er tosammen hjemme til deg å gjør ting sammen med barna og at hun hjelper deg med de,evt litt husarbeid har jo også hjulpet på:-) bra du har ei mamma som er dyktig til å hjelpe til når hun får det til da. håper det blir bedre for deg etterhvert.uansett ønsker jeg deg lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Jeg reagerer faktisk mer på mennene i fammilien din som griser til huset og forventer at du skal rydde og vaske etter dem enn på svigermoren din. Du ba om at hun skulle ta gutten noen timer og det gjorde hun. At hun satte seg i solstolen etterpå og var gjest synes jeg høres helt normalt ut. Fortell henne at du er sliten og lei og at du skulle ønske hun tok innitsiativ til å hjelpe dere litt innimellom, men ikke krev det. Spessielt om hun er såpass ung at hun har egen jobb er det begrenset hvor mye fritid hun har. Da er det vel ofte andre ting som frister mer om sommeren enn å være barnevakt. Kansje du skulle foreslå at du kommer til henne noen ganger med ungene foresten. Mange føler det rart å være "på besøk" hos sine svigerdøttre når sønnen ikke er hjemme. Kansje bedre å være på hjemmebane der hun også vet hvor alt er og kan følge sine egne regler overfor ungene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå