Gå til innhold

?Til dere som begynte m grøt rundt 4mnd


wonki

Anbefalte innlegg

jeg har begynt forsiktig med grøt etter anb.fra helsestasjon men lurer litt på når jeg kan smaktilsette litt? har tatt litt most banan i for det smaker jo ingeting og d likte han veldig godt, men kan jeg begynne med litt annen fruktmos oppi

 

og når startet dere så med å introdusere små måltider m andre ting og hva var det

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte da han var 4mnd og 1 uke. Gav han grøt formidd. en uke, så flyttet jeg det til kvelden. etter to uker var han oppe i nesten halv porsjon, og da begynte jeg med litt grøt til frokost også, siden han ikke virka fornøyd overhodet etter 270 (! ) ml, mme.til frokost.... Etter atter to uker (5 mnd og 1 uke gml) spiste han grøt av 1 dl.væske til kvelds, og ca halv dl til frokost. Tok altså tilvenningen veldig saakte..

 

Av andre ting fikk han smake sviskesaft noen ganger etter tre dager med grøt, sånn i tilfelle forstoppelse tenkte jeg d var greit å ha prøvd det,

 

Etter to uker gav jeg han ørlite smaksprøver- av potet, gulrot, eple, banan. smakte såvidt på agurk noen ganger (slikket på en bit) Bare litt, sånn hver tredje dag eller noe..

 

Etter en mnd. med grøt (5mnd og 1 uke gml.) begynte jeg fast med litt middag- begynte med etpar tesjeer og økte på etterhvert. Etter en mnd med middag er han nå oppe i drøyt en dl middag tror jeg. Gir potet, brokkoli og gulrot foreløpig. Begynte med en og en sort, og blandet etterhvert.

 

To uker etter at jeg begynte med middag som fast måltid fikk han litt frukt som mellommåltid også. (eple, banan, pære, så langt)

 

Iflg helsesøster var dette helt greit- var hos henne forrige uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...