PennyLane78 Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hei, Trenger tips (og evt gjerne oppskrifter;-)) på hvilke kaker dere hadde i barnedåpen. Lurer også på hvor mange kaker dere hadde i forhold til hvor mange personer dere var. På forhånd takk for hjelpen:-)
*smula* Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Vi var 13 voksne. Hadde en marsipankake, en ostekake og en daimiskake.
PennyLane78 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Takk for raskt svar:-) Var det mer enn nok med de tre kakene da eller?
BabyBlue Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Vi blir 15 voksne og 5 barn. Jeg bestiller en marsipankake, svigermor baker 2, og jeg baker 2 så vi skal ha 5 kaker. Kjekt å fryse om det blir mye til overs
Fire småtroll Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Vi var 20 stykker og hadde: -Marsipankake som var bestilt fra bakeren -Sjokolademuffins med rosa glasur -Kanelboller -Sjokoladekake -Hjemmebakte kjeks -Sjokadedrøm (kokoskake med sjokade i kremen) -Kransekake -Is -Fruktfat med melon, druer osv Ble naturlig nok kaker i massevis, men jeg er nå et kakebakemenneske så jeg liker å bake og liker at det bugner. Restene får alltids bein å gå på
erteposen + 4 Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 I dåp/navnefest hadde min kjære svigermor skaffet (for jeg hadde bare laget en om det var mitt ansvar): 1 pavlova med ferske jordbær og mango 1 suksessterte 1 arne brimi sjokoladekake 1 vanlig sjokoladekake til barna (søk bassengkake så får du oppskriften) 1 ostekake med gelelokk 1 fat med oppskåret frukt og minimarengs 1 marsipankake kjøpt ferdig De fleste finner du på detsoteliv.no, der min svigermor henter sine oppskrifter:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Vi var 26 stk, og hadde - kransekake - kjøpt marsinpankake (veldig stor, var ingen som spiste av den.Hmfp) - suksessterte - sjokoladekake - verdens beste - ostekake Oppskrifter har jeg ikke, desverre
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Vi var 20 voksne i dåp her og hadde 1 sjokoladekake (langpanne) 1 verdens beste 1 dåpskake (marsipan) 1 gulrotkake/ nøttekake (ene til førstemann og andre til andremann)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå