Si- Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 h.hippo - du skriver at du gikk 8 timer i Dyreparken. Vi skal dit to dager neste uke, og jeg gruer meg litt. Har begynt å vagge litt, selv om jeg bare er 29 uker. Kjenner at jeg går "feil". Og jeg er slapp. Hvordan er det der - er det bra med benker mor kan slenge seg ned på mens far og datter ser på dyr og leker seg? Er det endeløse toalettkøer? Noe annet jeg bør ha i tankene? Gledet meg i utgangspunktet, men nå er jeg bare nervøs for at jeg vil føle meg sliten og svimmel hele tida... Dattera mi lo godt da jeg foreslo at hun kunne trille meg i rullestol - "Det er jo bare gamle folk som bruker rullestol da, mamma..."
Si- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tenker da på Kristiansand... Innså plutselig at det finnes en del andre dyreparker i Norge...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 heisann, ville bare si at det er masse toaletter der og mange benker. Det er jo klart at i ferien så er det jo en del mer kø på toalettene, og flere opptatte benker. men jeg er sikker på at du kommer til å få en fin opplevelse. Du får bare stille deg i kø før du blir ordentlig tissatrengt. Jeg tisser omtrent hver halvtime hvis jeg er ute av huset på dagtid, får panikk hvis jeg er i en by hvor jeg ikke vet hvor jeg finner en do. Så jeg skjønner veldig dine bekymringer om dette. Men som sakt har jeg vært der mange ganger både gravid og ikke, så det går helt sikkert fint.
h.hippo Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Tja, kan ikke si at jeg var helt trygg på at opplevelsen skulle bli for god jeg heller.. Har fått kraftige hemoroider, og litt bekkenløsning, så jeg var veldig spent! Men det er maaaange benker, og andre muligheter for å sette seg, og jeg hadde heller ingen problemer med toaletter! Og gullungen koste seg veldig, og da var det verdt å tusle lenge med litt vondter her og der! Så jeg synes egentlig at dyreparken var godt tilpasset gravide mammaer, og det krydde jammen av damer med store mager der også! Men å ha med seg kontanter er lurt, for når den gravide mammaen plutselig var sulten og tørst, så var køene laaange.. Og en del av bodene rundt i parken tar kun cash! Så matpakke, drikke og kontanter anbefales, vi tenkte ikke på noen av delene! I tillegg var det fint med noen små avbrekk i løpet av dagen, f.eks sette seg i amfiet og få med seg et show! En time på rumpa gjorde underverker! (men ha med ekstra klær/pute, for det er litt harde benker der i lengden!!) Kos dere, det gjorde vi!
Si- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2009 Takk for gode tips. Nå føler jeg meg veldig beroliget, faktisk! Har tenkt å ha med niste, for jeg antar at lommeboka fort blir tom hvis vi bare skal leve på maten i parken. Lurer litt på å leie tralle i tilfelle 4 1/2-åringen blir sliten. Noen som har prøvd de trallene?
h.hippo Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Vi hadde med egen trille, og det var godt å ha! Og jeg så mange sovende småtroll i de leietrallene, så de så absolutt bra ut! Men jeg la merke til at de var utleid tidlig, så da bør du nok være tidlig ute, og gå rett til utleie stallene! Guttungen synes helt klart det var godt å sitte i trilla si litt innimellom, det blir jo fort en veldig lang dag! Han er da riktignok bare 3 år, og hadde vært på Kaptein Sabeltann show til kl 24 kvelden før;-)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 De er veldig greie de, men jeg tror du skal overlate til mannen din å dra. Jeg har hatt en 2-åring og 3-åring oppi der i noen timer, og det gikk fint. Men da var jeg ikke gravid. He, he, og hvis det går helt galt med deg, så får du også haike med tralla. Men som de andre har sagt er det veldig greit for gravide der, men selvfølgelig en del køer og sånn i ferien. På nettsidene ligger det ute kart og program. Anbefaler å få med seg både "Kristian And fra Herlig land" kl. 15 og "Byfest i Kardemomme by" kl 18?. Det er forestillinger som passer kjempefint for ei på 4 1/2, og gir mamma en pust i bakken, som det ble sagt over her.
Si- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2009 Får man dratt med seg tralla overalt, da? Tenker på at det er vel noe som er innendørs - reptiler og sånn? Eller husker jeg helt feil? Hvis vi må sette den igjen utafor, kan vi vel risikere at noen snapper den... Takk for gode tips om show - som dere sier, så kan det være deilig å få sitte i ro ei stund. Ser for meg at gubben til slutt drar 100 kg med mor, datter og bagasje i tralla, hi-hi ;-)
Si- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2009 Mens vi holder på med dyreparken - den oversikten over hva som skjer når som ligger på nettsidene - får man den i papirform i parken? Veldig kjekk å ha, men ikke særlig utskriftsvennlig den som ligger på nettet.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Ja, du får stort kart med program i parken, men det er greit å planlegge dagen litt utfra det som ligger på nettet. Dyreparken er vel egentlig 100% tilpasset vogn og rullestol, men begrensninger ligger jo i alle folkene. Så jeg tror nok det er for fult til å få med vogn når dere skal innendørs til reptiler og fugler og sånnt. Om den blir snappet utenfor aner jeg ikke... Jeg har satt fra meg vogn med veske utenfor (jeg er litt for uforsiktig da), og det har alltid gått fint. Men en tralle er jo mye mer anonym. Men det er jo så masse traller der at jeg tror jeg hadde tatt sjansen jeg ;-) Det koster ikke så mye heller, tror du må betale 50,- og får 20,- igjen når du leverer den, så i verste fall mister du 30 kr. (Jeg er ikke helt sikker på beløpene, men det er ca i hvert fall).
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Sjekket på nettsidene nå, og husket faktisk helt rett på priser på tralleutleie. Og så låner de ut rullestoler gratis ;-)
h.hippo Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Det er noen få steder der vognene må stå ute, men det gjelder jo da "alle", og såvidt jeg kunne se, så var ikke dette noe problem! Folk har gjerne mer enn nok å dra på, om ikke de skulle snappe ekstra vogner i tillegg! Men det er noen sånne steder der det er dyr man kan klappe, og ape/reptil huset hvertfall, hvor man får beskjed om å sette igjen vogna ute! (og i de der man klapper dyr, kan man forsåvidt følge godt med på vogna si, man er jo fortsatt ute, bare på andre sida av gjerdet!)
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 Vi har nettopp vært der, og jeg har god erfaring. Var sammen med noen jeg skulle skjule graviditeten for også. Men der er benker rundt hvert et hjørne, køene på toalettene var ikke lange (enda det var i fellesferien). Det verste er alle bakkene! Særlig bakkene opp til Kutoppen og forbi løvene. Det er et godt stykke å gå mellom hver "stasjon", og det er bakker overalt. Men du finner benker midt i bakkene Når vi var der var det alltid noe ledig. Enda vi måtte ha plass til hele 9 rumper i slengen;) Kontanter -alias småpenger- er lurt å ha!! De har automater rundt om i parken med alt fra brus til sjokomelk. Kostet vell 20kr både for brus, sjokomelk og Friskus hvis jeg husker riktig. Kaldt og godt! Jeg må bare si at jeg anbefaler å se showene de har laget Både de i Kardemommeby og Kapt.Sabeltann showet. Under sistnevnte kommer båten inn til scenen og de fyrer av fyrverkeri Vi var ikke særlig begeistret for happeningen rundt Sabeltann, men synest likevell at showet var flott Kos dere!!
Si- Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2009 Ville bare si at jeg er SÅÅÅ takknemlig for at dette forumet finnes og for at dere gidder å dele erfaringene deres med meg! Føler meg veldig, veldig mye mer avslappet i forhold til denne ferieturen, nå som jeg har fått så mange gode tips og beroligelse! Gleder meg til alle dyrene, jeg ;-)
h.hippo Skrevet 24. juli 2009 #15 Skrevet 24. juli 2009 Det er godt å høre! Håper dere får en kjempefin tur, det hadde vi!!
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 24. juli 2009 #16 Skrevet 24. juli 2009 Så flott tråd da Skal snart til dyreparken selv, og her fikk jeg jo svar på mye av det jeg lurte på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå