Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer på ankomstflyplassen? Kan du gå helt til flyet å hente de eller blir de fulgt et sted? Hva med innsjekket bagasje, ungene vil ikke klare å hente denne av bagasjebåndet selv og trille ut til meg. Jeg skal hente mine to barn på 5 og 8 år på Gardermoen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg reiste alene for å besøke faren min da jeg var liten, var det moren min som hjalp meg med innsjekkingen. Jeg fikk en mappe rundt halsen til å ha flybilletter i, og den skulle også fungere som en slags "merking" for at jeg reiste alene.

Ombord på flyet blir man satt helt fremme sånn at det skal være lett for betjeningen å passe på. Når flyet lander, kommer det en ansatt og henter en, og så kan en bli fulgt til et lekerom for barn som reiser alene hvis det er ventetid til neste fly går. Det finnes voksne i nærheten som holder et øye med hva som foregår.

Hvis baggasjen må hentes og sjekkes inn på nytt ved mellomlanding, tar de seg av det og. Barnet blir fulgt av flyet og inn i ankomsthallen, der vil de vente på deg sammen med den voksne. Du må altså hente dem selv og hjelpe dem med baggasjen.

Skrevet

På gardermoen blir de fulgt av en ansatt ( eget assistanse-team som henter / bringer barn ) fra flydøra til utenfor etter man har hentet bagagen. Den ansatte skal da se legitimasjon av deg som henter og du blir sluppet inn til bagagebåndene sammen med barna. ( dette for å frigi en ansatt fra å stå der å vente og for at barn/voksen skal få mere tid sammen ) Da tar du bagagen når den kommer og vandrer ut sammen med resten av de reisende :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...