Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vet at munnbind bare hjelper i å hindre deg i å smitte andre, sant? At man ikke kan unngå smitte ved å bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste at veldig mange brukte de feil (om og om igjen) så de istede ble smittebomber.

Skrevet

Så hvis man ikke vil bli smittet så hjelper det ikke i det hele tatt å bruke munnbind??? Er det det du mener?

Skrevet

munnbind er å ta hardt i synes jeg!

dersom du tar på munnbindet - så risikerer du å bli fortere smittet om du har smitte på hendene faktisk.....

god håndhygiene er langt viktigere!

kjøp gjerne sprit (som de har på apoteket eller som de har i en del matbutikker etterhvert). Det brukte jeg mye da jeg hadde prematur baby.

Skrevet

"Folkehelseinstituttets overlege Bjørn G. Iversen mener imidlertid at munnbind kan være bortkastet. Han sier til NTB at de fleste bruker munnbind på feil måte, noe som øker risikoen for å bli smittet.

- Man må ta på munnbindet på riktig måte, og man bør skifte det ofte. Hvis ikke, blir det fuktig, og det er ikke bra. Dessuten er det mange som er borti munnbindet med fingrene og fikler. Da kan man faktisk bli mer utsatt for smitte, sier Iversen.

"

Men hvor har du den informasjoen fra? At de ikke forhindrer smitte til den som bærer det?

Skrevet

Jeg ser dere ikke har sett den interessante lille detalj, som kanskje kan gi en liten pekepinn på hvor mye vi kan stole på helsemyndighetene i denne "krisetid".

For en tid tilbake så gikk FHI ut og sa at i Norge, der vil vi ikke anbefale munnbind (selv om halve Mexico er ikledd lyseblå eller lysegrønne munnbind). Fordi det er kommet en ny forskningsrapport som sier at bladdibladdi bla.

De har ikke nok munnbind i Norge, sa jeg i min lille stue. En liten runde på byens apoteker var nok til å bekrefte det. I tillegg til den interessante opplysning at staten Norge likevel bestiller noen millioner munnbind.

HAHAHAHAHA.

Skrevet

Det er fordi alle helseansatte skal ha munnbind. Friske "vanlige" folk har ikke bruk for det.

Skrevet

Etter å ha tenkt tilbake på nyhetsbilder fra Mexico håper jeg nå at alle begynner å bruke munnbind hele tiden, slik at en kjedelig hverdag kan bli litt morsommere.

Oppfordrer også til bruk av én sølvhanske for de som har :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...