Gjest Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Tenker spes morgenen. har har termin om 4 uker og lurer litt hvordan vi på best mulig måte skal ordne oss slik at det blir lettest for alle. Det vi tror kan være smart er at jeg tar nattevåk og babyen når jeg har permisjon mens mannen tar eldstemann på 2 i barnehagen om morgenen(noen dager må jeg siden han begynner kl 07 på jobb). Ellers skal vi nok klare kveldsorganiseringen fint, det tar vi som det kommer:) Gode råd og tips mottas med takk!
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Blir 4 relativt tette her da, men svarer likevel :-) Jeg tenker at de første ukene så kommer mannen til å ta seg av de 3 eldste om morningen og kjøre dem til barnehage/SFO/skole, og jeg tar meg av babyen. Når vi har fått blitt litt kjent med babyen og hun har fått noen uke rpå seg til å bli sterkereog sitte bedre i bilstolen, så overtar nok jeg levering og henting igjen av de 3 eldste. Ellers er da planen at jeg lager klar middag ol før jeg henter de andre barna slik at vi får mest mulig tid sammen alle sammen på ettermiddagene. Kveldene får vi se an og la vesla styre. Mom hun er sulten akkurat ved stelletider, steller mannen de andre (to av dem steller seg jo mer eller mindre selv), sover hun kan vi begge trå til, gråter hun kan kanskje han bære på henne mens jeg stelelr de andre osv. Går seg til dette, dere finner nok fort ut av hva som passer best for dere :-)
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Det høres veldig likt ut som vi har tenkt, vi har gangavstand til barnehagen så etterhvert henter jeg og får meg en rusletur på kjøpet:) Resten tror jeg også du har rett i, man må føle seg litt fram. Takk for svar:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Det er verst i begynnelsen, før man får rutiner på den lille og hun plutselig krever pupp midt i rushtrafikken... Vi fikk nummer to rett før juleferien, så da var vi to til å trå til. Men etter det har det stort sett vært jeg som har levert og hentet eldstemann hos dagmamma. Vi må kjøre, så sånn sett er det enklere for dere som kan gå! Jeg står opp når barna våkner, steller begge og gir frokost, så kjører vi eldstemann til dagmammaen, så snart alt med amming, bleieskift og alt er organisert... Henter igjen om ettermiddagen (tidlg for å slippe trafikk) og lager middag. Må ofte gjøre en del av middagen ferdig på forhånd. Mannen min jobber mye, men de dagene han er hjemme prøver vi å spise sammen. Ellers har det automatisk blitt sånn at han tar eldstemann og jeg babyen pga amming og sånn. Det blir jo litt slitsomt siden man må mye opp om natten og ofte ikke har tid til å sove noe ekstra på dagen. I helgene bytter vi på å stå opp, men jeg får kanskje sove litt mer enn mannen min. Lykke til! Blir kanskje litt kaos i starten, men det går seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå