Gjest Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Evt nr 3 og 4 + også for den saks skyld, men så festet seg med en litt ut i rekken? Her har ingen av de tre guttene mine festet seg før fødselen var i gang, med nr 2 gikk jeg enda til rundt med full åpning i ca 1 time uten at han sank ned og festet seg (JM tok til slutt vannet og da kom han på 3 pressrier), de andre to festet seg etter en del rier. På kontroll i går fikk jeg vite at vesla ikke bare har sunket langt og godt ned i bekkenet, men at hode satt bom fast og var godt festet! 2,5 uke før termin og greier. Ble litt satt ut ja ;-) Bare lurer på om noen har opplevd noe lignendeog om det var noen forskjell på når den fødselen startet i forhold til de andre, og evt om dette gjorde at den på noen måte ble anderledes, f.eks mye raskere?
Fire småtroll Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Min første festet seg ikke, sank ikke ned heller, så selv med full åpning og etter vannavgang lå han altfor høyt. Endte med sugekopp til slutt.. Andremann derimot, sank ned tidlig, og 3 uker før termin var hodet godt festet. Føltes som å gå med en fotball mellom bena så lavt lå han og jeg fikk beskjed av både lege og jordmor om at han kom hvilken time som helst. Men neida, gikk sånn i 3 uker jeg, og han kom dagen før termin De to neste har ikke festet seg.
piano♫ Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Ingen av mine har festet seg, ikke nr 3 heller (så langt). Men håper for din del at lillemora di er på tur ut ;-)
Lovemelikeyoudo Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 leste ikke alt, men hva skjer om hodet ikke er festet? Er det farlig? Det er ikke det samme som å ligge i seteleie?
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Er ikke farlig nei :-) Eneste man evt skal være obs på er at fødselen starter med at vannet går så bør en legge seg ned til man har snakket med JM/føden. Alle mine har lagt med hode ned helt på slutten selv om de ikke var festet. Jeg har ikke noe større håp om at dette betyr noe for når hun kommer egentlig, for min del kan hun egentlig godt vente litt til med tanke på både barnevakt, få familie hjem igjen, permisjon osv, men spennende å høre andres erfaringer likevel :-)
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 dytter litt jeg for å se om flere har erfaring :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå