Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Og ikke helt forstår at om man bryter loven, så man må stå til ansvar for det man skriver på et nettforum, selv om man skjuler seg bak en anonymknapp. Og bare som et lite apropos. Siden her er veldig enkel å "hacke" dvs. det er enkelt å komme seg inn på moderators bruker og sjekke hvem som skriver hva, epost adresser, ip-adresser osv.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 De finner gjerne IP-adressen min, som forøvrig sier lite om hvem som sitter bak tastaturet. Resten av opplysningene som folk står registrert med, kan være oppspinn fra ende til annen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Forstår ikke hvorfor noen skal gidde å bruke tiden sin på å "hacke",da har de for lite fritid altså!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Det er sant, men det er nok slettes ikke sikkert at de verste neka her inne har husket å registrere seg med en epostadresse som ikke fører noe sted;)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Mulig det. Jeg har en kompis som "kan sånt", han sa engang (flere år siden, jeg var irritert over en idiot her inne) at det hadde tatt ham fem min å komme seg inn og sjekke hvem det var.
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Alle og enhver kan opprette en "falsk" mailadresse og koble seg på en annen sitt nettverk... Hjelper fint lite med sporing da...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Sporing av hvor data kommer fra er lettere en mange tror i de fleste tilfeller, særlig etter at EUs nye overvåkningsdirektiv i all stillhet trådte i kraft! Særlig om en offentlig myndighet vil spore! Politiet, f eks. For ID-spor legger man etter seg i de utroligste sammenhenger. Og etterforskere flest i politiet KAN emnet "etterforskning"! Slett ikke alle har forstått at et lovbrudd er noe man står til ansvar for, verken her, på andre nettsteder eller i livet generelt. Slik er bare verden i dag. Det er viktigste årsaken til at politiet ikke blir arbeidsledig med det første. Og det aller meste av det vrøvlet som kommer fram på enkelte tråder her inne er ikke slett verdt å etterforske. Det bare viser normalt tenkende mennesker at det sitter en person som enten har, eller later som om han/hun har, en utrolig begrenset mengde av normal forstand. Ellers er det harmløst vrøvl man gjør best i å bare ignorere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå