Gå til innhold

Ble testet idag for svineinfluensa:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da ble frykt til virkelighet, ble så dårlig idag så mannen min kjørte meg på legevakta.

Pga sykdomsbildet ble jeg testet for svineunfluensa,

eller influensa A. mest skremmende var det at legen gikk med munnbind/hansker (forståelig nok)

svaret får vi ikke før tidligst fredag, kanskje mandag.

Hadde det bare vært meg det gikk ut over, men tenker

mest på lilletrille i magen:( bare gråt da jeg kom

hjem. Legen ba meg holde meg unna offentligheten og bære munnbind:( nei, da blir jeg hjemme.

Nå krysser vi fingrene for at dette er en forkjølelse/normal influensa av et slag

og at prøvene er negative.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Både jeg og min sønn har hatt dette. og er ikke noe og være redd for selvom jeg var utrolig redd selv. (Er mest farlig for de med hjertefeil osv)

Jeg fikk ikke behandling mot det pga jeg er gravid og det ikke er testet på gravide,men gikk over etter 6 syke dager! Var som en sterk influensa. Sønnen min måtte ta piller (halve) i 5 dager,og de hadde ikke blitt testet på barn,så det var litt skummelt ettersom han bare er snart 2 år. Kan ikke se på noen av oss at vi har vært syke nå,og det er bare knappe 3 dager siden jeg ble helt frisk.

Men går nok kjempe fint,tror nok heller du har det værre en baby da,for akkurat det sa legevakta til meg når jeg kom ned bekymret også :-)

Nå sparker h*n og virker som h*n trives veldig. Lyyykketil med svarene!

Skrevet

Hei:)

det var betryggende å høre:) leser om at gravide er i "risikogruppen"

jeg holder sengen til svarene er klare!

Godt det gikk så bra med dere alle 3;)

Skrevet

Hei,

Noen som vet om det er ok å ta vaksine mot svineinfluensa når man er gravid? Eller er det dette som ikke er testet?'

Uansett må det vel være bedre å ta vaksine ettesom det er jo en mye lavere dose av samme smitte enn om man skulle få det? Og kjangsen for å få det øker jo utover høsten...

Skrevet

Hei på deg. Vaksinen er ikke klar før ut i november dessverre. Håper vi slipper unna. Jeg har kronisk hjertefeil i tillegg,så er veldig bekymret for å få dette.Tamiflu er heller ikke blitt testet på gravide.

Skrevet

Veldig typisk at dette skulle komme nå da. Jeg tor at det kan være lurt å ikke ta offentlig transport, være sammen med folk som kjenner de som er syke. Og også kanskje gå med en liten flaske antibakteriell i vesket (litt hysterisk kanskje??). Men tror jo at det høres skumlere ut pga navnet og at det har blitt mer opphauset enn det trenger å bli??

Skrevet

Jeg har blitt bedt om å ha Tamiflu klart ved noe som helst influensa symtomer. Dette var etter råd fra infeksjonsoverlege og helsemyndighetene. Imfluensa er langt mer farlig for fosteret enn Tamiflu (som er en medisin som har vært brukt lenge).

Håper du får negativ test!

Skrevet

å ja, så fikk jeg i tillegg beskje om å holde meg unna store folkeforsamlinger, bla kinosaler

Skrevet

Gikk du til legen og fikk resept, slik at du bare kan begynne å ta dem hvis du føler deg syk? Hva med jobb? Er redd for å bli smittet på jobben..

Skrevet

å gå med antibakteriell veske/servietter i vesken er absolutt ikke hysterisk! Faktisk veldig fornuftig, svineinfluensa eller ei. Håndhygiene er det viktigste.

Har foresten en venninne som er tannlege, og hun har brukt det i mange år (har det m i vesken), fordi hun vet hvor utrolig mye bakterier det er rundt forbi og på hendene våre.

I forhold til vaksine, så kommer jo ikke den før i høst, og det er vel usikkerhet hvor godt den er testet på folk, og spesielt gravide. Bivirkninger på foster vil man jo ikke se før om flere måneder når de barna blir født.

At man får det viruset som også er i influensaen, og derfor blir immun, er jo vel og bra. Problemet er bare at vaksiner inneholder veldig mye annet enn bare det viruset. Masse virkestoffer og sammensettinger av ymse slag... Som du hører er jeg skeptisk til dårlig testet vaksine nå som jeg er gravid.

Skrevet

Jeg hadde symptomer og testen ligger nå til analyse!

jeg fikk beskjed av legen at jeg IKKE måtte ta tamiflu eller vaksinen

senere i høst. Han sa det var verre for gravide i første trimester og få svineinfluensa pga utvikling av organer.

Tamiflu vet legene lite om hva gjelder foster og medisinen i seg selv vil ikke stoppe viruset men forkorte forløpet og sykdommen.

Kroppen min og deres er bygget opp med et imunforsvar og for oss normalt friske var det lite/ingen beskymrimg for mor eller foster:)

det gjaldt sesonginfluensa og svineinfluensa.

Skrevet

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg så veldig, jeg. :)

Grunnen til at det er slik "hysteri" rundt dette er fordi dette er en ny type influensa, som man ikke enda er blitt imunn mot... (slik som ved vanlig sesonginfluensa)

Man blir hverken sykere eller dårligere av denne typen influensa dersom man i utgangspunktet ikke lider av kroniske sykdommer...

Man glemmer at vanlig sesong influensa "dreper" flere årlig enn denne type A influensaen kommer til å gjøre.

Om 7 dager er du ikke lengre smittefarlig, og om 4-6 dager er du mest sannsynlig helt frisk igjen!

Grunnen til at man "advarer" gravide mot å reise til land som er hardt rammet er fordi man har litt dårligere imunnforsvar når man er gravid, og har større sjans for å bli smittet... Høy feber er jo ikke bra å ha når man blir gravid, men du får ikke høyere feber av type A-influensaen enn av den "vanlige" influensaen... og den ofrer du vel ikke en tanke, sant?? :)

Ble litt dårlig forklart, men håper du skjønner hva jeg mener.

Skjønner kjempe godt bekymringen din, men du har ingenting å frykte dersom du i utgangspuktet er en frisk gravid dame. :)

Masse god bedring! Håper dette hjalp litt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...