Gjest Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Har en liten en på 2,5 år som vi håper skal bli ren snart..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 jeg har en skikkelig treiging, så vi holder på nå for tiden.. Han er 3 år+7mnd... Men han er nok et unntak ja, sistemann på på avdelingen i barnehagen som bruker bleie (men han bryr seg ikke, og vil ikke slutte med bleie..)
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Bæsjet kun på do fra like før 3-årsdagen. Brukte nesten ikke bleie hjemme fra 3-årsdagen, bortsett fra en kort periode der han absolutt ville bruke den... Brukte bleier i bhg til han var ca 3 år og 3-4 mnd, noe pga at det var vinter og mye klær på, og noe pga av at bhg var skeptisk til om han ville klare seg uten. Heldigvis er han på en annen gruppe nå, som har litt mer guts...
ApriIbaby Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Akkurat 3 på dagtid og akkurat fylt 4 på natta :-)
snartmammapåny Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Har en på 2år og 3mnd. Vi har begynt så smått nå. Han liker å gå i truse, men sjønner ikke eller vill ikke tisse på doen. Han liker veldig godt å sitte på doen eller på potten, men klarer ikke/vill ikke gjøre noe der. Etter noen timer eller kortere uten bleien så kommer han løpende, "bleie, bleie, bleie" Og da er det kjempe hast for da skal han tisse... Men anntar at han sjønner koden med doen etterhvert ;-) Han er jo liten enda, så føler vi har god tid.
oda09 Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Storebror var 1 år og 8 mnd. Var veldig rolig som liten og koste seg på potta. Det var besteforeldre som introduserte den da han var 8 mnd. Tror ikke vi hadde bæsje bleie etter at han var året. Hadde ikke kommet på å begynne så tidlig, men siden han likte det så ble det naturlig å fortsette.
Minnie Mom Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Dagtid: akkurat 3 år. Blir 4 å slutten av august og bruker fremdeles nattbleie.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 2,5 år var eldste. Han er 3,5 år nå, og bruker bleie fortsatt på natten. aner ikke når minsten vil slutte, men så er ikke han året ennå heller da=)
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Her sluttet sønnen min da han var 3,5 år. Og da kuttet han ut bleie både dag og natt
Ranveig R Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Guten vår var tørr og rein både dag og natt då han var 2 år og 9 mnd.
Knotten & lille persille Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 2 år og 3 mnd, midt på vinteren fant han ut at han ville slutte. Med unntak av noen få uhell gikk det fint.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 2 år og 9 mnd på nr. 1 og rett før 3 årsdagen på nr. 2
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 Han var 3 år og 1 mnd. Han bruker fortsatt bleie på natta de fleste netter. De hender han vil sove uten men han rekker aldri doen når han våkner så det ender med at han tømmer blæra i sengen, og da vil han helst ha bleie på flere netter etterpå.
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #14 Skrevet 23. juli 2009 2 år og 8 mnd og 2 år og 10 mnd var mine eldste. Minste er 2 år og 1 mnd og jeg trr faktisk vi kunne fått ham tørr nå siden han har ganske god kontroll, men ingen av oss har overskudd til det akkurat nå, og nå kommer det ny baby også, så utsetter det litt til.
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #15 Skrevet 23. juli 2009 Eldste var 3 år og 2 mnd. Minste er 2,5 år, og ikke helt klar enda, tror jeg. Han tisser endel på do, men like mye i bleien, og han sier ikke fra...
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #18 Skrevet 23. juli 2009 takk for mange svar. Et annet spm å.. tok det lang tid?
Libido- Skrevet 23. juli 2009 #19 Skrevet 23. juli 2009 Vi holder på, på 4 dagen med bleieavvenning. Gutten vår er 3 år og 3 mnd. Prøvde for ca 1 år siden, men da var han ikke klar for det.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. juli 2009 #20 Skrevet 23. juli 2009 Han er 2.5 år, og har nettopp blitt "bleiefri".. Skriver det sånn pga han enda ikke vil bæsje på potte eller do, så han går med bleie.. Men han er livredd for å bæsje likevel, selv i bleia.. Men han tisser på potta da.. Og om natta så bruker han ikke bleie.. Gikk veldig fort fra vi begynte og til vi kutta ut bleia! Bare noen dager! Han bruker å gå uten bleia, men tar den på når han sier han skal bæsje..
3 blå Skrevet 23. juli 2009 #21 Skrevet 23. juli 2009 Gutten min er nok litt sein, han er 3 år og 10 mnd og sluttet med bleie nå i sommer. Det har gått kjempebra! Vi holder på å slutte på natten også, men de nettene han er uten bleie tisser han i senga, og de nettene han har bleie er det ikke tiss i bleia og han står opp og går på do. Men det er godt å slippe bleie på dagtid iallefall
*Rutletutt* Skrevet 23. juli 2009 #22 Skrevet 23. juli 2009 Han var 3,5 år da han var 100% tørr på dagen og natten.
*Rutletutt* Skrevet 23. juli 2009 #23 Skrevet 23. juli 2009 Tok en stund hos oss. begynte før han ble tre, men han nektet å sitte både på potte og do - til slutt gikk han med på å sitte på do, men han ble hysterisk hvis han kjente han måtte tisse...brukte mye tid med belønning i form av klistremerker og premier, og til slutt fant han ut at det ikke var noe skummelt med det og da gikk det fra å tisse på do, til å bæsje og til å kutte ut nattbleien på en dag! han måtte bare finne ut av det selv i grunn, og da han var klar var han klar og det gikk veldig fint.) Lille snuppa blir 2 år den 29. juli og hun har tisset på potte og do mange ganger nå, men bruker jo bleie enda og er ikke klar for å slutte helt på en stund tror jeg - men hun er veldig interessert og vil alltid tise på do eller potte etter bleien har kommet av for bleieskift. Ikke alltid det kommer noe, men når det gjør det er hun superstolt:o) Blir nok tidligere tørr enn storebroren, ja;o) Stresser ikke med det i det hele tatt, men tardet fullstendig i hennes tempo, for vi lærte sist gang at det ikke nytter å presse dem til noe de ikke er klar for - det kommer når det kommer;o) Lykke til:o)
Vilja<3 Skrevet 23. juli 2009 #24 Skrevet 23. juli 2009 Gutten min blir 3 år i august og er veldig glad i bleien sin, nekter å gå på do og nekter å gå uten bleie. Så vi venter litt:)
gullgutten_min! Skrevet 23. juli 2009 #25 Skrevet 23. juli 2009 akkurat 3år. sluttet helt. både på dagen og natta. han ville ikke ha på på natta og det har gått helt strålende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå