Gå til innhold

Andre med to tette og ETT soverom til barna!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det for deg/dere? Hvilke senger har de, og hvor gamle er de?! Alt av info taes imot med stooor takk!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vihar stort hus, med mange soverom, men de to eldste guttene våre, 6 år og 3 år, deler rom. De synes det er koselig og trygt! :) De ønsker dette selv!

Jeg og broren min ( 2 år yngre enn meg), sov ofte sammen, da vi fremdeles bodde hjemme. De gjorde vi faktisk til jeg flyttet ut, og da var jeg 18 år, hehe:) Savner det faktisk myyye! Vi hadde så utrolig god kontakt, og kunne snakke om alt! :)

Sengen ungene våre deler er 150 cm og innebygd, så har god plass å boltre seg i!

Skrevet

heisann! Jeg har 2 små gutter på 2 år og på 9 måneder. De deler nå et lite rom(bare 7m2) men vi holder på å pusse opp ett større soverom som de skal få dele istedet. (det blir ca 13m2) De sover nå i hver sin sprinkelseng, men største skal kanskje få seg storseng når det nye rommet står klart. Er litt usikker, for han er så veldig veldig glad i senga si! ;)

Men ellers så er det heeeelt supert å ha de på samme rom. de gir hverandre trygghetsfølelse, og begge 2 sover veldig trygt og fint. Deilig. De pleier også ofte å ligge litt sammen og koser i storebrors seng (mens vi synger) før lillebror må over i sin egen seng.

Det er deilig når de er så tette i alder og kan dele rom. Selv om vi har flere soverom i huset har vi valgt at de skal dele rom til de blir så store at de selv ønsker hver sitt. :)

Skrevet

Interessant tråd! Vi får en jente til nå i oktober, når eldsten er 2 år og 3 mnd. Så ikke sååå tette da, men likevel.

Vi vurderer å la de dele rom. Mitt håp er at da blir de trygge og sover bedre, og forstyrrer oss mindre, he he. Men klart det er vel ikke noen garanti..

Enn så lenge ligger jenta vår i sprinkelseng, tenkte å ha babyen på vårt rom i moseskurv, og så flytte eldsten over i barneseng når hun er 2,5 år og så kan minsten overta sprinkelsengen.

Men hvordan har det gått med leggingen for dere som har barn som deler rom - hvis babyen er rimelig liten, under ett år f.eks, kan man vel ikke unngå gråting alltid, og våkner ikke storesøster/storebror da?

Skrevet

Her hjemme blir de tre på et rom.. Største er 8,mellomste er 1,5 å minste man kommer om ikke så lenge... 8åringen å 1,5 åringen deler alt rom de dagene han er her.. Å det går til dels bra... Det hender 1,5 åringen våkner når vi legger 8åringen,1,5 åringen våkner også tidligere når 8 åringen er her men ellers går det veldig bra... Kjempe spent på hvordan det skal gå når det kommer en til...

Skrevet

joda, lille våktner enda ettpar ganger om natta og skal ha mart, men toåringen sover seg gjennom det hele. og selv om minstemann ofte våktner i 7-tia sover gjerne den eldste til 9. :) han har godt sovehjerte da. :) vi legger de samtidig og begge legger seg rett ned så lenge de vet at den andre er der. hærlig det båndet de har allerede, enda lille bare er 9 måneder. :)

vi har 17 måneder mellom dem, så begge har sprinkelseng enda. kan nok bli mere tull når store får storguttseng...regner med at han må bort å hilse litt på lillebror iblandt da ;) men detbllir nok å gå fint det også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...