Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Magesår? Lurer på om deter det jeg kan ha... Sliter veldig med kramper i magen (kjennes ut som rier bare øverst i magen istedenfor nederst). De kommer en gang i uken. Når jeg har krampene lurer jeg virkelig på om jeg kommer til å overleve. Fødte for 2mnd siden. Slet VELDIG med sure oppstøt siste to mnd av graviditeten, klarte ikke sove mot slutten, måtte sove sittende selvom jeg hadde tatt både glaviscon flytende og tyggetabletter. I tilegg hadde jeg hypermesis (ekstrem kvalme, så ille at jeg ble lagt inn flere ganger) i mange måneder, fra uke 8-30. Så utrolig mye oppkast (minimum 10 ganger pr dag) og sur mage kan ikke ha vært bra ? Når krampene kommer må jeg hyle etter samboer om han kan hente paralgin som vi har liggende. Jeg svetter og hele kroppen skjelver. JA jeg skal komme meg til lege Men hver gang håper jeg bare at det er siste gang å glemmer å besteille time.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Det kan være magesår, men behøver ikke være det: To tegn som kan være hjelpe til å avklare litt nærmere: 1) Demper et glass melk verken etter få minutter? Peker, i retning av magesår. 2) Har du blodig avføring? Peker i retning av magesår. Har du MEGET blodig avføring( kullsvart avføring) bør du se til å komme deg til lege I MORGEN! Ikke bestille tid, men KOMME DEG TIL LEGE!! For da har du sannsynligvis et meget blødende magesår. Som i tilfelle vil sende deg til lege i løpet av få dager uansett. I ambulanse! Det er det SISTE du trenger med et to måneders gammelt barn! Ellers: Hold fingrene borte fra Paralgin, om du har mistanke om magesår. Den forverrer et magesår, selv om den hjelper i øyeblikket. Eneste "lovlige" medisin er syredempende midler. Hjelper ikke det tilstrekkelig, er en telefon til legevakten neste skritt! Ellers, inntil legen har avklart: Lev rolig, unngå så mye stress og kav som overhodet mulig, sov nok (ikke nødvendigvis sammenhengende, men NOK). Sky alt som heter brus (og kullsyret vann), te, kaffe, røyk og alkohol, drikk kun vann og melk (gjerne mye melk). Spis lite og jevnt, lite fett, mye fiber, mest mulig ukrydret mat. Ingen mat etter kl 2000. Og bruk klær som ikke strammer over magen. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Takk til deg som dyttet 23:13: Nå ble jeg redd, avføringen er kjempe mørk og alltid hard. Satt på do her for en uke siden å det føltes ut som at jeg kom til å revne fra ende til annen i rompa, fy søren, synes det var værre enn fødselen (som gikk veldig bra). Krampene kommer som regel etter jeg har spist og/eller vært på do å gjort nr 2. Har ikke forstoppelse. Har prøvd å spise mye fiber som som regel hjelper på fargen, men ingen ting hjelper. Pga amming spiser/drikker jeg ingen ting av det man skal unngå hvis man har magesår. Melk holder jeg meg unna pga amming, men burde kanskje prøve dersom krampene kommer igjen. Jeg er redd hver dag, for at det skal komme. Som sagt, jeg lurer hver gang på om jeg kommer til å overleve. Ligger på gulvet å vrir meg i smerte. Heldigvs har det vært mens samboer er hjemme å kunne ta seg av babyen. Har det litt hver dag, av og til litt sterkere, men de skikkelige krampene er ikke overkommelige. Tusen takk for svar, jeg drar ned på legevakten i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå