konemor med gutt+spire:) Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 vi vet de praktiske oppgavene, men hva mer? bør brudens forlover ha med seg veske med sminke og slikt? eller skal bruden selv sørge for å ha alt hun trenger? og hva er vanlig at forloverene hjelper til med under festen? sånn soom gave bord og div.¨' noen som har en liten huske liste eller gode tips til hvordan man skal få det til? hva kan vi be forloverene om å gjøre den dagen? vi har nemlig ingen som kan åpne og skrive ned gavene våre. trenger seriøst hjelp her vi gifter oss på lørdag-
LivetErEnLek Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Er vel mest praktisk om du har med det det du trenger selv av sminke ol så får du de rette merkene og nyansene. Du kan jo eventuelt kjøpe dette inn og be henne oppbevare det for deg hvis du ikke skal ha veske. I de bryllupene jeg har vært i, har ikke forloverne hatt noen spesielle oppgaver under selve festen annet enn å holde tale. Gavene blir jo åpnet mens dere er til fotografering og da er jo forloverne med. Du kan jo spørre en tante eller en annen god venninde om å ordne dette.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 vi skal til fotografen halv ett og middagen er ikke før fire. å så kommer det flere gjester klokken seks. vet ikke helt hvordan jeg skal ordne dette....
mamman til to gutter Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Det vanlige er å be noen av gjestene pakke opp gavene. I de bryllupene jeg har vært i har det vært 3-4 av brudeparets venner som har gjort det. Brudeparet (eller andre) har på forhånd ordnet en bok alle gavene kan skrives inn i og lapper til å skrive nr på sånn at de som pakker opp enkelt kan merke alle gavene med et nummer og skrive ned hvem dere har fått hva av. De har begynt å pakke opp gavene med en gang gavene har begynt å bli gitt sånn at mest mulig er pakket opp før middagen. Resten har blitt pakket opp etter middagen og underveis har alt blitt stillt opp på gavebordet oversiktlig sånn at alle som ønsker har kunnet se på gavene. Hvis ikke dere har bedt venner i bryllupet ville jeg spurt noen kusiner el om de kan hjelpe til. Forloverenes oppgaver på selve dagen pleier å være kun å hjelpe brud/brudgom. Det er vel stort sett mest jobb for brudens forlover. Hvis jeg var deg, ville jeg funnet sminke ol du trenger selv og så fått forloveren til å passe på det for deg. Snakk med forloveren din, det kan jo hende hun har tenkt ut måter hun kan hjelpe deg på også og bare ikke har nevt det for deg enda eller tatt ting som en selvfølge:-) Lykke til på lørdag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå