konemor med gutt+spire:) Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 vi hvet de praktiske oppgavene, men hva mer? bør brudens forlover ha med seg veske med sminke og slikt? eller skal bruden selv sørge for å ha alt hun trenger? og hva er vanlig at forloverene hjelper til med under festen? sånn soom gave bord og div.¨' noen som har en liten huske liste eller gode tips til hvordan man skal få det til? hva kan vi be forloverene om å gjøre den dagen? vi har nemlig ingen som kan åpne og skrive ned gavene våre. trenger seriøst hjelp her vi gifter oss på lørdag-
ipeggy Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Det er ikke forlovers oppgave å åpne og registrere gavene deres, det er bedre å be noen av de andre gjestene om det. Det trengs i hvert fall to stk, en til å åpne og en til å notere. Dette skjer nemlig mens brudeparet og forloverne er hos fotografen. Sitert fra dittbrylup.no: Som brudens forlover forentes det: - At du hjelper til med både kjole og blomster. - At du holder brudebuketten under vielsen. Begges forlovernes oppgaver: - Sørge for at brudeparet får i seg nok drikke og næring denne dagen. - Passe på at alle avtaler holdes, med fotograf og frisør og lignende. - Arrangere et vellykket utdrikningslag, et for brud og et for brudgom – holdes gjerne 1-3 uker før bryllupet, og skal være hedersgjestens siste tur ut med gjengen, som fri mann/kvinne. - Være med på bildene som skal tas. - Holde tale under festmiddagen. Brudens forlover er fjerde taler, deretter er det brudgommens forlover.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 men vi er hos fotografen klokken halv ett og gjestene kommer ikke før klokka er tre....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 jeg ville likevel hatt andre til å åpne pakkene. Forloveren min hadde en liten veske med de tingene jeg trengte, men hun visste også at jeg ikke hadde med meg veske selv. Hvis forloveren din skal ha med seg ting i vesken, og slike ting så kan det være lurt å informere forloveren om på forhånd. Forloveren har nok ansvar på festen til å holde tale (og kanskje planlegger andre ting i hemmelighet.) klokken går dessuten veldig fort fra halv 1 til 3 så du skal ikke satse på at det er så mye dødtid imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå