TøffiTrynet☠ Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Var på ul i dag, og fikk vite det... Skal tilbake i uke 32 for å se om den har flyttet seg.... Den lå visst litt i veien for fødselskanalen... Hvis den ikke flytter seg, -blir det keisersnitt da?? Takknemlig for svar..
*Super*Mamman* Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg hadde det sist gang. Lå litt over åpningen. Var på Ul igjen i uke 32, men da hadde den flyttet seg oppåver, og jeg fikk føde vaginalt:) Flytter den seg ikke, må du ta ks. Blødde forresten mye i svangerskapet mitt, begynte i uke 13, og holdt det gående i ca 2 mnd. Mulig pga lav morkake.
TøffiTrynet☠ Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 Takk for svar. Dette er det første svangerskapet hvor jeg ikke ha blødd. Og jeg har født to ganger før, hvor morkaka da lå bak... Håper den flytter seg da, for jeg vil helst slippe KS.
Minnie_Moon Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Har opplevd det i begge mine svangerskap. Men morkaken har trukket seg opp i god tid begge gangene. Legen sa det var veldig vanlig at morkaken var plassert sånn fordi den er så stor i forhold til livmoren, men at det som regel retter på seg etter hvert som livmoren vokser. Så det er sjeldent noe å bekymre seg over :-)
h.hippo Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Jeg fikk også denne beskjeden nå, men var inne til ny UL natt til onsdag, og da hadde den flyttet seg fint! Så da er jeg klar for normal fødsel, jeg!
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2009 Men da satser vi på at den flytter seg, Tusen takk for svar, jenter!
rosa76 Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Hvis du ser på det blå UL papiret så kan du se i hvilken grad morkaka ligger foran åpningen. Previa marginal betyr at den ligger litt foran, men at den har 99 prosent sjans for å flytte seg da den vokser seg vekk med økt størrelse på livmora. Morkaka mi lå previa total i uke 19. JM ga meg lite håp om at den ville flytte på seg da, siden den lissom lå med midten på åpningen. I uke 32 hadde den imidlertid flytta seg nok til at jeg oså får føde vaginalt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå