Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på vekten i dag å oppdaget at jeg hdde gått opp 3 kilo! jeg er 9 uker på vei? er dette normalt eller er det for mye ? hvor nye skal jeg gå opp kg messing?

hilsen fortvilt !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og ikke fortvil! Det meste i fht vekt og graviditet er normalt! Men man trenger ikke spise for 2, det kan bli litt i overkant;-) Men nyt at du er gravid, tenkt på det herlige som kommer, og "drit" i alle som har meninger om at du er for stor!

Det sies at 12-16 kg er normalen i løpet av svangerskapet, men mange runder godt og vel 20 (jeg gikk opp 25 i forrige svangerskap), og det er da ingen krise! Når du leser vekttrådene her inne er det fort gjort å bli litt engstelig, for mange har gått opp lite. Men det sies sjelden noe om startvekt, og høyde, så man må ikke sammenligne seg uten videre! Og de som føler seg litt mer som flodhester, har kanskje ikke lyst til å dele tallene med verden??

Husk også at man gjerne vokser litt i rykk og napp, jeg har f.eks stått stille i mange uker, for så å øke litt en periode igjen! Så du har nok ingenting å frykte!

Kos deg du, og ha fokus på noe helt annet enn det her!

Skrevet

Jeg tror også jeg la på meg flere kg første ukene. Har ikke nøyaktig vekt hjemme, men veide "voldsomt mye" første gang jeg var på kontroll, bare noen uker på veg. Nå har det roet seg (29 uker), og det ser ut til at jeg ikke skal sprenge de anbefalte rammene likevel! Leste også i går at det ofte kommer mye i starten, for så å roe seg ned.

Skrevet

jeg la på meg 2 kilo de første ukene....er nå i uke 13 og føler jeg at jeg har lagt på meg ett tonn...har jo selfølgelig ikke det, men har ihvertfall gått opp over 5 kg. :o(

Jeg har sliti med kvalme og har kastet mye opp, tanken på godis og kaker blir jeg ihvertfall kvalm av...det jeg har spist mest har vært vanlig mat og masse epler...så syntes det er kjemoe urettferdig :o(

Håper vekten stabiliserer seg så jeg slipper å gå opp alt for mange kilo, hadde nok av de da jeg ble gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...