Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Tror dere det ville vært færre mødre og fedre som påberopte barna sine ADHD uten legeerklæring hvis det hadde fortsatt hett MBD? (MinimalBrainDamage) ADHD/MBD er reelt det altså. Belive me! Men mange som sier det om lille Ole og lille Kari for å ha noe å unnskylde seg med når ungen går berserk i lekebutikken eller slår fillene av andre barn..... Kanskje det ikke er så dumt å kalle det MBD? Det er jo en kjemisk feil i hjernen....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg trodde mdb sto for minimal brain dysfunction..?
vårdrøm Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 jeg har et barn med det fikk diagnosen før det ble forandret til ADHD og jeg kan love dere det var ikke mange som den gangen sa på spøk at barnet mitt har MBD....I dag slenges ADHD ut som spøk fra de fleste å det er trist men samtidig ufarlig gjør det diagnosen litt........og det er positivt for banets del..... men eg står vel alikavel fast på at man skal ikke spøke med kroniske plager ......Vi var åpen med diagnosen fra første stund i Bh og skolen noe som ga økt forståelse ikke bare der men oxo når barnet var på besøk hos venner for foreldrene viste va som gjorde at barne mitt var mere aktiv en barn flest
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 hehe, HI, du må vite hva du snakker om før du skriver ting. Lær deg først hva forkortelser virkelig står for. En dysfunksjon er ikke det samme som damage.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 jøss betyr d det.. ja da skjønner ikke jeg heller at folk slenger det ut i hytt å pine bare fordi ungen har maur i fua,stakkars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå