Gå til innhold

noen som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

•Følelse av tretthet eller slitenhet uten en direkte årsak

•Problemer med konsentrasjon og det å ta beslutninger

•Lite initiativ og interesse

•Tristhet og fravær av glede

•Følelse av frustrasjon eller irritasjon

•Endret appetitt, enten øket eller redusert

•Problemer med søvnen, vanskelig for å sovne om kvelden, våkner tidlig og får ikke sove igjen

•Uro og følelse av at en er tregere enn før

•Tilbaketrekking og isolasjon

•Følelse av å være verdiløs, skyldfølelse

•Tanker om døden, selvmordstanker

jeg har kontaktet legen min og spurt om å bli henvist til psykolog, men han sa at det er alt for lange køer og derfor er det ingen vits. jeg kjenner meg igjen i alle punktene. har brukt ca 15000 på privat psykolog, men det eneste jeg fikk var sovepiller og antidepressive. også fikk jeg diagnosen post straumatisk stress disorder. uansett... nå har jeg ikke mere penger å bruke på det og føler ikke at jeg må skjule probblemene mine lenger (legen vet ingenting om psykologen min) for når det er privat blir du på en måte ikke registrert som psykisk syk.

noen som har vært der? som vet om en plass jeg kan kontakte for hjelp. noen råd. hva som helst

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykiatrisk team i kommunen din, gruppeterapi i regi av Distrikspsykiatrisk senter (DPS), sjelesorg hos en prest, time hos en filosof, skrive dikt eller bok.

Vet ikke om noe av dette er aktuelt for deg, men det er kanskje verd et forsøk, mens du står på venteliste til psykolog. Det bør du gjøre selv om det er lange ventelister. Stå gjerne på liste hos flere. Det er mange som gjør og derfor kan listene være lange, men i praksis ikke være så lange som det ser ut som.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...