Gå til innhold

Kjøpe seg vitnemål/ utdanning..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt i det siste at det er en del som kjøper seg utdannelse, ofte fra utenlandske universiteter. Det er få som blir tatt på dette her i landet siden arb.givere sjekker sjeldent cv opplysninger eller utdanningen... Men er det noen som vet hvordan dette foregår? Må man rett og slett ha kontakter?

Jeg kunne eneste tenkt meg å forbedret vitnemålet målet mitt, men orker ikke tanken på å måtte ta opp fag, har en hektisk hverdag med barn. Er det noe som forekommer i i Norge at man kjøpe seg et bedre vitnemål?

Bare lurer har ingen planer om det men er nyskjerrig bare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var lurt. Ikke bare er det forfalskning, svik, svindel og lureri. Men en er jo fortsatt like kunnskapsløs.

Skrevet

Som anonym 19:03 påpeker:

Den som kjøper et vitnemål ender opp som fortsatt like kunnskapsløs. På den annen side ender hun kanskje opp med en interessant og godt betalt jobb. Så det er da LITT å vinne. Kanskje vinner hun også kunnskap etterhvert gjennom den jobben hun får tak i gjennom svindel?

Ikke derved sagt at forfalskning, svik, svindel og lureri anbefales! Du kan havne i samvittighetskvaler, i fengsel, og (i teorien) i helvetet for mindre enn som så.

Skrevet

Er enig med deg over. Men Så trenger man ikke akkurat å være kunnskapsløs heller da. Kan jo være noen bare vil forbedre vitnemålet noen hakk og ikke orker det å ta opp fag... Noen av kravene her i landet er jo merkelig høye i forhold til andre land. Dessuten kan det kanskje gi disse personene en ny sjanse til å bli noe...

Blir verre om man kjøper seg en universitetsutdanning innen noe man virkelig bør ha gått på skole for. Det var jo en toppsjef i usa som ble tatt i dette her med forfalskning av cv, han hadde oppgitt å ha gått på en skole han aldri hadde gått på... mannen tjente millioner og kunne tydeligvis jobben sin, bare synd for dem som ikke fikk noen fair sjangs...

Dessuten finnes det mer kyniske folk enn den som kjøper seg et vitnemål;)

Skrevet

Særlig fint med falske leger...... Kynisk.

Skrevet

Håper ikke det finnes mange av de, men har en feeling av at usa har noen:D

Skrevet

Vi har hatt en her jeg bor. Mange som ble feilbehandlet før det ble oppdaget. Vet det har vært noen slike sykehusleger også. Ikke mange, men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...