Gå til innhold

har dere handlet inn utstyr?


venter barn nr 6 okt fødeklar

Anbefalte innlegg

har dere handlet inn utstyr til den lille , og hva har dere kjøpt ?

jeg har ikke kjøpt noe ennå og tenker jeg skal vente til etter 15 september , har tremin 5 okt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke kjøpt noe enda jeg heller men har fått seng,vippestol,gåstol,uro,stol og vogn. og noe klær:D så har jo noe.. men kjenner jeg må begyne og kjøpe inn snart:D blir nok og kjøpe inn resten i august:P må jo ha det klart:D hehehhe termin 3 oktober med første:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet nesten alt jeg, vogna fikk jeg da. Bare senga som mangler å den er bestilt så snart er alt i hus. Greit og ha alt på plass tidlig syns jeg :) Har termin 14 okt, min første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? ;) Hva hvis du føder noen uker for tidlig? I tillegg kan det bli tungt å gå rundt å shoppe mot slutten.. Greit å få det viktigste på plass ihvertfall, så kan man ta resten etterhvert. Det er ikke så himla mye disse små trenger i starten uansett. Du har kanskje en del fra før også. (kan en forstå at du venter ditt 6. barn utfra nicknamet ditt........?)

 

Jeg har en gutt fra før, så har det meste. Men siden det blir jente nå, så måtte det noen innkjøp av rosa tepper etc til.

 

84 dager igjen, 83 to go.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jeg venter med og kjøpe noe er fordi jeg er redd for at noe skal gå galt igjenn . da jeg mistet en liten gutt i magen i 35 uke i 2008 da hadde jeg bestilt alt .av store ting , å det gjennsto bare å kjøpe klær .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, det er sjeldent man hører om, må ha vært ubeskrivelig vondt for deg. Vet du hva som forårsaket det?

 

En slik erfaring forklarer godt hvorfor du vil vente med innkjøp ja. Vet du om du får gutt eller jente denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det var en veldig vond opplevelse , han fikk knute på navlesnoren :(

jeg har opplevd dette to ganger 1 gang for 7 år siden da i 22 svangerskap uke . jeg har jo såååå lyst til å begynne kjøpe , å det skal jo mye til at det skal gå så galt flere ganger men samtidig så klarer jeg ikke slippe ansten og hele by turen ender med at jeg bare går rundt å ser og kommer tommhent hjem men et steg på vei er jeg jo da jeg jo har funnet ut hvem vogn jeg skal kjøpe :)

 

jeg venter en liten gutt denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva kan oddsen være for å oppleve noe slikt 2 ganger? Jeg merker jeg er mye mer oppmerksom på at alt skal gå bra denne gangen. Første gang tok jeg det nesten for gitt. I dag tidlig hadde jeg f.eks. ikke kjent liv i magen siden i går tidlig, og ble kjempe bekymret. Men heldigvis er sparkene tilbake - som forventet.

 

Skjønner godt bekymringene dine, men nå er det nok ikke lenge til du kan begynne å shoppe litt :) Har du flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet inn en del utstyr i går faktisk. Har termin 10. oktober. Hvis man skal kjøpe vogn og ha en spesiell type eller farge, bør man bestille nå. Jeg hadde ikke gjort det, men heldigvis hadde de den vognen jeg ville ha.

 

Jeg har en del ting igjen å handle og det tenkte jeg å gjøre iløpet av de neste par ukene. Når det er 3 uker igjen til termin, da vet jeg ikke om jeg gidder å bruke tiden med å handle utstyr. Dessuten kan det jo hende at man føder før tiden, så greit å ha det på plass. Jeg har egentlig ikke stresset med å handle, men når jeg går ut i permisjon da er planen at jeg bare skal slappe av og og vente på at det store skal skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Skjønner godt at du ikke vil haste, med de erfaringene du forteller om. Man kan selvsagt aldri vite, men jeg velger å tro at det vil gå bra :)

 

Jeg/svigers har handlet: Barnevogn, bilstol, vippestol, dyne, pute, trekk&laken, noe klær, kluter, smokker, voksipose. Så skal vi handle seng og stelleutstyr etter ferien + resterende av klær og annet småtteri. Har faktisk handlet overraskende lite klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avgårde og hentet en haug for ett par dager siden, føler jeg må prøve få alt i hus siden jeg ikke skal ut i permisjon før jeg føder.

Er student og må prøve få klart så mye som mulig til babyen kommer før skolen begynner igjen 17 august så jeg kan følge med der så lenge det lar seg gjøre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kjøpte jeg en liten sparkebukse og 3 bodyer og en liten bamse haha :) klarte ikke dy meg

skulle jeg føde før tiden får det bli fars jobb og skaffe vogn og stellebord :) seng skulle jeg få av et vennepar og min mor skal kjøpe dyne og senge tøy . så får jeg prøve kjøpe litt mere klær men får nok en del i gave . den ene dagen så tenker jeg dette skal gå bra men blir babyen slitte litt for lenge så kommer ansten med en gang . men man må jo bare prøve tenke positivt selv om det ikke altid er så lett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla inn seng, stellebord og vippestol. Får vognen 15. september.. Har kjøpt det meste av kle, men føler likevel at alt er halvferdig. Men får bruke resten av månedene til å bli heilt klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt inn Teutonia Spirit S3 vogn, 3 bodyer, 3 luer, natt pose/pysj, 2 stk baby pledd, 1 strømpebukse, 1 par sokker, håndkle med hette og div. andre småting. *puh* Føler at jeg ikke er halveis.... Har termin 14 oktober med første barn, og ingen å arve av.

 

Min svigermor foreslo at vi kunne få arve ting som hun hadde brukt til sine to barn for 36 år siden. Takket pent nei... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har en del etter jente på 2 år, som je har sett over ,så bruker sånn som vugge,senger,vogn,vippestol osv om igjen, men har kjøpt noen nye klær i hvit, blir spennende å se om vi kan bruke de rosa klærne om igjen. skal ta en tur å kjøpr non håndkler og kluter osv en dag, men har jo ikke termin før 31 okt så har det ikke veldig travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 3.okt og vi har handlet inn eller bestilt det aller meste nå :) Mangler bare ammepute, skap til barnerommet, stellebord med badekar til badet og kurv.

Veksler litt mellom panikk for at alt ikke er klappet og klart ennå, og panikk for at noe går galt og at alt utstyret bringer ulykke.

 

Tanken om at det er gutt og ikke jente har også slått meg.. Enda vi har fått 100% sikkert at det er jente på 3D ;)

 

Men i dag putter jeg bekymringene ned i en skuff og lukker igjen. Nå skal jeg slutte å tenke dumme tanker og bare glede meg :) Og i morgen skal jeg se om jeg finner en søt kjole!

 

Du som "venter 6 barn i oktober", jeg synes du har en god innstilling! Og det høres ut som om du også veksler mellom frykt og glede.. Med en slik vond historie er du kjempetøff som våger å prøve igjen! Og flott at du klarer å glede deg over babyen å gå og kjøpe inn småting som bodyer ol. Du skal se at det går bra nå! Det ordner seg for snille jenter :) Sender over lykkestøv fra lykkemagen min....phhhuuuuhhh.... ;0)

Kos deg med magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsy

takk for gode lykke ønskninger og oppmuntrene ord . ja vi får prøve lukke igjenn anst skuffen . siden jeg skrev her sist har jeg handlet mere klær :) så blir det jente her (sa gutt 3D) så blir hun nok søt i blått :) ja veksler mye mellom frykt og glede men prøver tenke positivt .

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt koselig med noe som er arvet, da :) Mamma hadde tatt vare på ett vognteppe etter meg som jeg har fått. Det er jo 39 år, men veldig koselig at hun har passet på det i alle disse årene :o) Det ligger mye omsorg og kjærlighet i det teppet.... Men bastkurven som først ble brukt av min morfar på 89 år og som står på ett eller annet loft takket jeg pent nei til ;) Tulla kan jo ligge i den når vi er på besøk der, men ikke hele natten, hver natt...

 

Kanskje du skulle tatt en titt KreativlOslo.. Det kan jo hende du finner noe som kan brukes.. Og så gleder du din svigermor i samme slengen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt den vognen jeg å, med 3 hjul.. Gleder meg som bare det til å kunne bruke den=) har ikke termin før 26 okt og det virker som en evighet til, er egentlig ganske klar for at han han lille skal komme nå... men ønsker selvfølgelig ikke prematur, så får bare være tålmodig.

 

Har kjøpt inn seng og noe klær, fått vognpose av svigermor så det er vel egentlig bare stellebord som mangler av de store tingene.

 

Har ingen å arve av, og er egentlig litt glad for det, syns det er utrolig koselig å handle inn klær og dill til mitt første barn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har termin 11. oktober og føler det meste er på plass allerede. Har fått utrolig mye og nesten ikke kjøpt noe. Sitter her med sikkert 20 bodyer i str 50 og 56. pluss mye, mye mer. Helt unødvendig. Må sikkert legge bort dette etter et par uker. Helt enig i at det er koselig å kjøpe litt småklær selv, men nå føler jeg at jeg nesten ikke kan det. Ikke for å klage atlså. Fått veldig mye fint.

 

Selv om det er 7 uker igjen må jeg jo vøre for beredt på at det kan skje når som helst. Føles betryggende å ha det på plass. Kommer ikke til å orke så mye de siste ukene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har vi (nesten) alt i hus.

De hadde ikkje vognen vår inne når vi skulle kjøpe (Emmaljunga Edge Duo, svart), så den får vi 15. sept.

Har termin 14. oktober så håper han helde seg i magen til det :))

 

Har ikkje kjøpt nåkekle i str. 50, og trur i grunn ikkje eg kjem til å gjere det heller... Pappaen får heller ta seg en shoppingrunde når vi er på sjukehuset om det blir nødvendig ;)

Trur det er viktig å huske på at butikkene ôg er åpne etter man har født, men er jo veldig greit å ha det meste i hus til den første tida :)

 

Er så klar, så klar, så klar no :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er alt av klær , voksipose og seng i hus . nå mangler jeg bare vogn , stellebord , madrass til sengen . tisselaken , vippstol . og stellesaker men det nå jeg vente med til pengene fra nav kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...