Juuuunibaby <3 Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg ble tongpustet tidlig i svangerskapet. Er nå 21+4 og kan ikke gå opp en liten bakke uten puste og pese.. Er det uvanlig?
Sjarmi Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Tror ikke det er uvanlig. Ble sånn jeg og rundt uke 20.......har alltid hatt grei kondis, men merker det veldg nå!
Vildet Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har hatt det sånn i noen uker allerede og er i uke 16 i morgen. Må stoppe mange ganger for å få igjen pusten...
Irene Adler Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Har det sånn jeg og. Peser bare jeg går opp en trapp. Trodde det var fordi jeg har dårlig kondis, men da er det ikke bare det, selv om jeg nok kunne vært mer i aktivitet.
lott`n Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Det var litt kjekt å høre at det er vanlig. Jeg er bare 14 + 5, men merker jeg blir fort sliten /tungpustet. Har generelt ikke dårlig kondis, men trappene kjennes veldig bratte ut for tiden...
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Godt å høre at det er flere med samme problem! ikke no gøy,men slik er det nå. Er 24+5 i dag og nå skal det nesten ingenting til før jeg blir svimmel og veldig tungpustet. Prate og gå samtidig er noe som ikke funker. Fant ut det her om dagen! :/ Er det andre her som har opplevd en del hjerteklapp og/eller at man blir tungpustet når man ligger på ryggen?
Kitsune Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Haha, jeg også! Føler meg som en gammel kone. Sitter rett opp og ned i sofaen og blir kjempeanpusten, og føler at jeg ikke får pustet langt nok inn. Jeg er 21+0 Hjertet mitt har til tider begynt å dunke kjempehardt! Uten at jeg har gjort noe spesielt, kommer bare plutselig. Vet ikke om det er det som er hjerteklapp jeg, for alle slagene er jo der, bare at veldig hardt.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har også blitt tungpustet de siste ukene. Blir spennende å se hvordan jeg takler trappene på jobb, har hatt ferie i nesten 4 uker. Jeg jobber i en barnehage, som ligger i 2. etasje, så da har vi 20 trappetrinn. Blir litt "flyging" opp og ned trappa iløpet av en dag. Men mine kolleger er flinke til å "passe" på meg med å gjøre det som er tyngst. Jobber bare 50% så det skal vel går greit.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Jeg er også tungpustet og har vært det lenge... Føler seg som en skikkelig slappfisk som puster og peser bare man har gått opp trappa... Jaja, det varer ikke evig:-) Begynte på uke 26 idag. Har også endel hjerteklapp innimellom, føler meg svimmel og slapp, men hører det er andre som har det også, så da er vel det også vanlig. Jaja:-)
Juuuunibaby <3 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2009 Å, så godt å høre at flere har hjerteklapp. Av og til kjennes det nesten som hjerte skal komme ut av brystet. Jeg kjenner at hjerte jobber hardere nå for å si det sånn... Jeg kan heller ikke snakke og gå. Det er helt forferdelig.
mrs. m Skrevet 24. juli 2009 #13 Skrevet 24. juli 2009 Kjenner meg veldig igjen her. Blir fort andpusten, merker jeg ikke orker å går fort opp bakker f.eks. Merker også at hjertet banker veldig hardt i perioder og at noen ganger får jeg ikke pustet helt inn. Godt å se at det ikke bare er meg som har det sånn, men at det ser ut til å være vanlig.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 24. juli 2009 #14 Skrevet 24. juli 2009 Huff ja, kondis som min gamle far på 72... :-) Slitsomt, men det er bare å ta seg bedre tid, og evt. innse at det ikke er alt vi kan gjøre akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå