Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har en veninne som har en ukomplisert svangerskap så langt (9-10 uker på vei tror jeg). Hun har lyst til å lyve til legen sin å fortelle at hun blør og har vondt for å få tidlig UL (!!!). Flere som har gjort dette ??? Egentlig er jo dette en fin plan for å få se den lille, uten å måtte betale for det - men etisk riktig er det ikke. Selv har jeg blødd mye under svangerskapet og fikk derfor tidlig ul... nå er gutten ute og alt gikk bra, men jeg føler at hun tråkker meg litt på tærne ja... Hva syns dere om "planen" hennes ?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Jeg sa til en venninne i uke 10 at jeg hadde lyst å si jeg var bekymret for å få en ekstra ultralyd. Sa det som en spøk og bare fordi jeg gledde meg sånn til den ordinære ultralyden. Hadde IKKE kommet til å gjort det. Men så i uke 12 begynte jeg å blø. Så måtte ha ultralyder i uke 12, 13, 14 og 16 + den ordinære. Hadde skikkelig dårlig samvittighet for at jeg sa det til venninnen min. Følte det var min feil at jeg fikk problemer. Skulle gjerne vært uten de ultralydene for å si det sånn. Det var en forferdelig tid.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Huff, det var ikke noe koselig å lese.. :/ Håper blødningene har stoppet nå? Fant de ut hvor du blødde fra? / hvorfor du blødde ? Det var selvfølgelig ikke din feil - det må være lov å tulle litt:-) Hi
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Ja, blødningene har heldivis stoppet (selv om jeg ikke liker å si det, er så redd de skal begynne igjen) Fikk vell egentlig aldri noe klart svar på hvorfor jeg blødde, men de tror det var fordi morkaken lå dypt og over livmormunnnen(?!).. Enten det eller så har jeg mistet en tvilling. En natt kom det masse greier ut itillegg til at det kom vann når jeg reiste meg fra senga... Kan love deg vi ble glade på ultralyden dagen etter. Vi var allerede begynt å planlegge å prøve på nytt, da leger og alle andre jeg snakket med før ultralyden, sa jeg hadde mistet. Skulle bare inn for å sjekke at alt var borte. Men nå er jeg i uke 21+4 og det går veldig bra. Kjenner jeg har en tendens til å bekymre meg for den minste ting, men det er vell vanlig etter en slik opplevelse.
Jahoo Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 I sånne tilfeller blir jeg nesten litt overtroisk.. Jeg hadde vært redd for å jinxe meg selv.. Plutselig skjer akkurat det.. Nei, vær ærlig
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Syns ikke noe om planen hennes. Det er sanne som henne som gjør det vanskelig for de som virkelig renger UL å få det. Hun kan helles gå på en privat UL hvis hun bare har lyst å se barnet. Det er ikke så dyrt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #10 Skrevet 22. juli 2009 Jeg synest ikke ho bør gjøre det... Dersom noen virkelig trenger en ultralyd og så kommer ho i steden for...Og vis "alle" kommer til å prøve på det så kommer det til å ende med at det blir drit vanskelig å få en ekstra ultralyd for de som faktisk har blødd eller trenger den ultralyden... Selvfølgelig så vil ho se ungen sin, men hvem vil ikke det da.... De fleste vil det... Og det er bare snakk om å vente noen uker, tiden går fort den... Og no som ho ikke er så langt på vei så er det vel ikke så mye ho ser heller... Så jeg synest ikke ho bør gjenomføre planen sin.....
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #11 Skrevet 22. juli 2009 Jeg hadde ikke gjort det, men hvis jeg skulle lyve så hadde jeg heller sagt at jeg ikke hadde anelse om når siste mens var og hvor langt jeg var på vei.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 Who cares... Dere kan ikke ha store problemene i livet hvis dere henger dere opp i sånne ting...
Sjarmi Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Er jo ikke noe poeng å se på babyen så tidlig hvis det ikke er noe galt. Jeg var på Ul i uke 10 og det var ikke så veldig spennede.......jeg var på Ul fordi de trodde fosteret lå utenfor livmoren. Syntes du skal fortelle henne at det er bortkastet hvis det er bare "nyskjerrighet" , men har hun en grunn for å tro at noe er galt så er det jo selvfølgelig noe annet. Syntes nesten det var litt tidlig med Ul i uke 17 også jeg.......skulle ønske jeg heller fikk Ul i uke 20-21. Med neste barn kommer jeg til å utsette til uke 20 hvis jeg får så tidlig som uke 17 da og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå