Gå til innhold

Dobbelt etternavn på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei nyfødt datter, og fikk brev ang. å melde fra om navnet hennes.

Misforsto jeg når jeg forstod det slik at om både mitt å min samboers etternavn skal være hennes etternavn, må de skrives med bindestrek mellom? Hvis ikke vil det ene etternavnet være mellomnavn?

Jeg vil ikke at mitt etternavn skal bli mellomnavn, men "telle" like mye som sambos etternavn. Må hun da hete f.eks Kari Olsen-Nilsen? Eller kan det være Kari Olsen Nilsen uten mellomnavn?..

(Håper noen forstod dette..) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det.

Heter hun Kari Olsen Nilsen er Olsen mellomnavn, mens heter hun Kari Olsen-Nilsen er begge etternavn.

Skrevet

Jepp, jeg har gjort som deg og slengt på en bindestrek mellom etternavnene, så får gutta heller forandre det hvis de ønsker når de blir store nok til det selv.

Skrevet

Vi har to fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn. Ble litt teit med bindestrek på de to siste navnene siden det ene slutter på al og det neste begynner på al.

Skrevet

Våre barn har mitt som mellomnavn og faren sitt som etternavn. Vitsen med bindestrek har jeg aldri skjønt!!!

Skrevet

Vitsen er at begge navnene blir etternavn og blir dermed mer synlig!!

Skrevet

Hvordan forkorter man Kari Olsen-Nilsen?

Heter man Kari Olsen Nilsen, blir det jo Kari O. Nilsen.

....... :P

Skrevet

det blir nok mellomnavn, men man kan ha fler..

Eldste min heter jo Johnny Bowie og så etternavnte mitt og bfs

Skrevet

Jenta mi har mitt som mellomnavn, ville heller det enn å ha bindestrek. Kommer sikkert til å velge vekk det senere uansett, kanskje.. Når hun gifter seg f.eks. Jeg har moren min sitt navn som mellomnavn ennå også, men kommer sikkert til å skifte til mitt etternavn og min forlovedes etter vi har giftet oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...