jentebanden Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jenta har akkurat blitt 4 år, og snakker mer og mer om å ta hull i årene. Vi har tidligere sagt at hun skal få når hun blir 6, og det har vært greit. Men nå har hun lyst, selv om hun vet det er vondt, og jeg skal være førsten til å innrømme at jeg har litt lyst jeg også, men hun har kommet på dette helt selv. Selve skytinga av hullene kommer vi nok igjennom. De skyter vel begge samtidig, og da er det ingen vei tilbake. Men hvordan vil det gå med rensingen? Har det gått greit, eller blir de veldig redde etterpå, og ikke vil at noen skal røre øreflippene, ettersom de tror det er like vondt som å ta hullet? Skjønner at ingen av dere vet hvordan hun vil reagere, og om hun vil få problemer med verking etc., men det vet vi jo ikke før vi har prøvd, selv om vi venter et par år til. Erfaringer?
Prish Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg var 4 år da jeg fikk hull i ørene. Husker det kjempegodt. Jeg var sååå stolt ;o) Øreflippene og øredobbene ble renset godt hver kveld. Fikk ikke betennelse.
3småtroll♥ Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Her har begge jentene fått når de var ca 4 år. Som du sier så går jo selve skytingen raskt og fort over. Når mine var i den alderen gikk det helt griet å forklare at vi måtte vaske litt og at de slev skulle snurre på øredobbene så de ikke satt seg fast. Vasket bare med vanlig vann vi da og det gikk så fint atte;) Hvis du lar henne snurre på de selv merker hun jo at det ikke gjør vondt:)
jentebanden Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2009 Ja, det var jo lurt, det skal jeg huske på! Er liksom det som gjør at jeg holder igjen; bekymringen for å ikke få stelt det skikkelig. Da kan det i alle fall bli ubehagelig. Regner med at stoltheten tar bort en del av smerten ja, selv om jeg VET at det blir gråting. Men da får vi vel bare trøste, så går det jo over til slutt. Hm, får ta en prat med henne i dag da, høre om hun er klar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå