Gå til innhold

Hm...hva mener dere? Ang. naboer og støy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokk med mange blokker rundt oss. Det er mange barn som leker utenfor blokkene. Vi har et barn på syv år som leker mye rett utenfor blokka med vennene sine. Noen ganger kan de være seks -syv gutter som leker, spiller fotball og selvfølgelig innebærer dette en del støy...Dette har aldri vært noe problem til nå. I dag fikk de tilsnakk (kl. var 11.30) av den nye naboen over oss om å dempe seg,naboen snakket direkte til de.

Jeg mener at man må ta høyde for at det blir en del støy når man bor i tett bebyggelse, det var ikke tidlig på dagen, de får aldri leke ute før kl. 11 uansett dag.

Det er en gressplen til 20 m lenger bort fra blokka, der er også lekeplassen, denne bruker de ikke så mye. Problemet med å sende de dit er at folk ofte ligger og soler seg der og lite morsomt for de da med fotballspillende barn oppå seg.

Så, hvis naboen kommer med klage direkte til meg, hva sier jeg da? Må han tåle dette, eller bør de ikke få leke der? Å be de dempe seg er en ting, men å forlange at man ikke skal høre de er umulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke noe han skal ha sagt, så ta det med ro :) Støy innenfor (som oftest) 07 og 23 må tolereres - spesielt når det er snakk om barnelek!

Skrevet

Bor man i blokk må man tåle at barn leker på dagen! Om han sier noe ville jeg høflig forklart at det er mange barn som bor her, så støy må man regne med! At han snakker direkte til ungene hadde jeg ikke sagt noe på, de kan jo prøve å ta hensyn, f.eks leke på den andre pelenen på ettermiddagen eller noe lignende.

Skrevet

Helt enig med dere to.

Jeg bor også i blokk, og er masse barn som drive å løpe rundt og bråke. Men jeg valgte å bo her, så jeg må bare takle støyen. Dessuten er det ikke så ille, at jeg trenger å be dem dempe seg. Barn er barn.

Skrevet

Enig med dem over, bor selv i blokk og guttungen har lov å leke på felles området innen for visse tider selvfølgelig;)

Skrevet

Takk for svar! Snakket nettopp med moren min som kjenner området og mener det samme. Stort sett er det jo etter SFO og tidlig på kvelden de leker, mellom 17-20. Men nå er det jo ferie så litt annerledes. Godt at jeg ikke er helt bak mål.

Tror det skal være stille her mellom 23.00 og 7.00.

HI

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor ikke barna får lov å leke ute før kl 11 jeg da...her er barna ute kl. 9 allerede.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...