Gå til innhold

Ok, trenger litt iPod hjelp....igjen...;o/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt noen sanger og har fått de inn på spillelisten min på iTunes...men når jeg går inn på fil for å synkronisere iPoden min slik at sangene kommer på iPoden min, så går det ikke...for "synkroniser iPod" er i lysegrått slik at jeg ikke får trykket på den...why?!? Hva har jeg gjort galt? Kan ikke huske å ha gjort noe annet enn tidligere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kobla til iPoden?:)

Flytta sangene over til biblioteket?

Gjest Tale30
Skrevet

Hvsi du har koplet til ipoden din, kan du gå inn på biblioteket, markere de sangene du vil ha og dra dem over til ipod-ikonet i menyen på siden (eller hvor du har menyen, hos meg er menyen på siden). Det er slik jeg bruker å gjøre det istedetfor å gå inn for å synkronisere.

Skrevet

Sangene er flyttet over til biblioteket...så vidt jeg kan skjønne...ligger i hvertfall inne der - men får likevel ikke til å synkronisere...

Hvilken ikon er iPod-ikonet da?

Gjest Tale30
Skrevet

På min ser det ut som en iPod, og når du flytter pilen over ikonet står det Tales iPod

Skrevet

Ja, så den nå...men er det bare å føre sangene over fra kjøpt til den? har gjort det nå, men virker ikke som om det skjer noe som helst...jeg skjønner bare ingenting, jeg:o(

Skrevet

Det som er så rart er at hver gang jeg satt iPoden i pc`en før, så begynte den å synkronisere...men det har den ikke gjort i dag...?

Skrevet

Dytt! Holder på å klikke for meg! Får det f.... ikke til:o((((

Skrevet

Hjelp....

Skrevet

Du bør ikke ha det sånn at den synkroniserer ved hver tilkobling. Da speiler den det du har i biblioteket ditt, og det er ikke alltid man har alt som er på iPoden i biblioteket. Da risikerer du å miste sanger, du har funnet andre steder (som du kanskje har fjernet fra biblioteket).

Som andre her sier:

1) Åpne iTunes

2) Koble til iPod

3) Når iPoden dukker opp i venstremenyen (du ser det står "Rutletutts iPod" eller hva du nå har kalt den) klikker du på biblioteket, merker de sangene du vil ha over på iPoden (hold ctrl nede, så kan du klikke og merke flere sanger om gangen.

4) Når de sangene du vil ha over er blå, klikk i det blå, hold nede, draaaa alt over til "Rutletutts iPod" (da kommer det frem et liiiite +-tegn) og slipp!

5) Vips! Alle sangene du dro over legger seg inn på iPoden.

Skrevet

Prøvde det...men fikk ikke noe +-tegn.....klikket på en pil/trekant og da forsvant like greit hele "...iPod" aaaarrhhhhhggggg!!!!! Like før jeg kaster hele dritten i veggen! Jeg skjønner bare ingenting nå!

Spm----når du sier markerer sangene, er det bare å klikke så den er haket av i boksen eller merke som i at den blir mørkeblå?

Skrevet

Ok, prøvd å dradd de over nå...men skjer ikke noe, blir ingen +-tegn...er et tegn som ser ut som en stikkontakt (sikkert fordi den lader..?) og et symbol som ser ut som en play-knapp.

Skrevet

Den lille "pila" du snakker om er eject-tegnet, det løser ut/kobler fra iPoden fra pcen ;o) Det trykker du når du er helt ferdig ;o)

Prøv med bare EN sang da.

iPod er tilkoblet og synlig i venstremenyen.

klikk på bibliotek (en gang) - så bibliotekinnholdet blir synlig i det store iTunesvinduet til høyre for venstremenyen.

klikk på EN sang EN gang (så den er blå).

klikk og hold nede på denne sangen, hold fortsatt musepekeren nede og dra sangen fra det store iTunesvinduet til "Ruteltutts iPod" (du holder nå musepekeren nedtrykket og "peker" på "Ruteltutts iPod", da skal det lille plusstegnet komme. hold nede helt til du får en liten svak firkant rundt "Ruteltutts iPod" og det plusstegnet kommer, så slipper du.

For å se at sangen er på ført over kan du nå klikke en gang på "Ruteltutts iPod" og alle sangene som ligger på den vil komme opp i det store iTunesvinduet til høyre for venstremenyen.

Skrevet

Fikk det til i går kveld(natt....) etter mye om og men...måtte klikke av for manuell synkronisering...da gikk det;o) Skal skjekke ut det siste du skrev - greit å kunne skjekke det sånn:o) takk for all hjelp:o)))))

Skrevet

Uff!! Ja, det er helt riktig! Du må velge manuell håndtering av spillelister/sanger/synkronisering.

Antok at det var opplest og vedtatt da du ikke skulle synkronisere iPod automatisk...hehe...beklager ;o)

Skrevet

He, he - det går bra, fant ut av det til slutt;o) Må ha alt inn medteskje, som den iPod-jomfuen jeg er;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...