Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Har i det siste vurdert å ta med Elina på navnelisten til neste barn. Litt for å kalle opp min kjære bestemor som døde nylig, hun het Eli. Hva synes dere om dere? Er det litt uvanlig? Eline er kanskje mer vanlig.. Og Elise er jo mye brukt. Tenkte at Elina klinger best sammen med Christina..
Gjest Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg synes det er nydelig. Hadde det langt oppe på jentelista vår også :-)
Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Men det kommer jo an på hva evt søsken heter. Er det flere med a-ending, hadde jeg nok vurdert Eline for å unngå "oppramsling"
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2009 Det er bare Christina så langt!
Sjefsmegga Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Personlig synes jeg Eline er mye finere enn Elina, også sammen med Christina.
Gjest Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 synes elina er nyyyydelig, men det klinger ikke så bra med christina fordi jeg synes de rimer, noe som gjør det rart....liker elis - uten endelse-jeg..
annki83 Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 kjenner flere elina en eline jeg da... men syns navne er helt ok. syns ikke det gjør noe av navnen ligner litt på hverandre så det passer godt me christina
Norwegian by injection Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Synes Elina er kjempefint, men synes ikke det passer med Christina da. BTW min jente nr.2 heter Christina ;-)
StorkeMammaen Skrevet 22. juli 2009 #10 Skrevet 22. juli 2009 Elina Christina syns jeg ikke passet så bra sammen Eline er nydelig. Elisa og Elise og. Christina Elise passer bra!
StorkeMammaen Skrevet 22. juli 2009 #11 Skrevet 22. juli 2009 ah, nå skjønte jeg det, litt tidlig på morgenen for meg her skjønne rjeg.. Syns alikevel ikke at et søskenpar passer med Christina og Elina, altfor likt. Christina og Elise er nydelig Christina og Eline er nydelig
*Rutletutt* Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 Nydelig! Spesielt flott pga oppkallingen:o)
erteposen + 4 Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Jeg synes det er et greit navn, og jeg kjenner både engelske og østeuropeiske kvinner som heter det. Ikke et uvanlig navn der:) Liker enda bedre Eli - et fint navn som ikke blir brukt for tiden.
Eva_81 Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Helt greit navn. synes Eline er mye finere... Men; hva med bare Eli?
♡ A & E ♡ Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 Synes det er veldig fint og likt et annet navn jeg liker veldig godt, he he
Ranveig R Skrevet 22. juli 2009 #16 Skrevet 22. juli 2009 Elina er kjempefint, og generelt sett likar eg -a-endingar bedre enn -e-andingar, men eg synest Eline passar bedre saman med Christina, ellers blir det litt for likt for min smak.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. juli 2009 #17 Skrevet 22. juli 2009 Elina er kjempe fint, men det hadde vært mer naturlig med Eline for meg ;o)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 22. juli 2009 Dere har kanskje litt rett i det.. At det blir veldig likt, med den -ina endingen på begge to. Blir litt oppramsing. Men kjenner en søskenflokk på min alder som har navnene Christine, Martine og Stine. Det blir jo egentlig det samme det også.. Men Eline går jo an det også. Eli synes jeg ikke er like fint, dessverre. Jeg liker også navnet Karoline/Caroline og Linnéa. På siste får jeg jo en a-ending uten at det blir for likt.. Men det er jo blitt så poppis, og barnefar er ikke helt overbevist. Han liker da bedre Emma el Maria. Skal ikke være enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå