Gå til innhold

3D og ny termin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på 3d, fikk da vite at jeg muligens var litt lenger på vei enn den terminen jeg hadde. Bare 5 dager forskjell.

 

Men hvem av terminene ville dere stolt mest på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt fra legen min at jo tidligere de setter termin jo

mere sikker er den.

Lenger ut i svangerskapet kan det va stor forskjell i størrelsen

på barna og dermed vanskelig å fastslå noe ny termin.

Har hadd en del forandring i terminen selv, men har hele

tiden forholdt meg til første termin jeg fikk:)

 

Men det er jo alltids en mulighet at de ser noe på 3d

som kan med sikkerhet fastslå noe, vet ikke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på 3D og der viste det seg at normalvekt er oppnådd fire dager før terminen jeg fikk på sykehuset. Men han understrekte at det ikke var ny termin, bare at ungen er noe større. Så jeg ville gått etter den termin du fikk på ultralyden på sykehuset rundt 18uke for det er den som er mest riktig. Vekta og lengden har ingenting å si på hvor langt i utviklingen ungen er når vi har kommet så langt.De vokser jo i rykk og napp nå. Akkurat som oss voksne så er noen større eller mindre enn andre:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du fikk der var ingen ny termin, det kan de ikke sette på 3D ultralyd...

Du fikk bare beskjed om at babyen ligger over gjennomsnittet på vekt for barn med termin den dagen du har...

 

Det er kun ultralydjordmor/lege på fødeavd som kan sette ny termin, og det gjør de absolutt ikke så sent i ett svangerskap da vekten på babyer varierer jo større de blir.

 

FOr deg kan det være normalt å føde barn på 3800 g ved fullgått, men mine har veid under 3400 g ved overtid...

Det betyr ikke at terminene er feil, men at barna er forskjellige... og tar til seg ulikt med næring fra sin mor.

 

Babyen kommer uansett når den kommer, og terminen er sånn sett helt likegyldig for den ;) Det er jo den som bestemmer til syvende og sist uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du bør nok stole på den terminen du fikk på vanlig ultralyd. Jeg var på 3D ultralyd i 30. uke og den "terminen" som kom opp da var også tidligere enn den jeg har fått før, men legen viste oss også at svaret kan være 22 dager feil (enten for tidlig eller for sent) når man er så langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...