Gå til innhold

Hvordan gikk tilvenningen i barnehage for ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 21 måneder og begynner i barnehage 3 august. Jeg er kjempespent og lurer på hvordan det vil gå de første dagene....

Hører gjerne fra erfaringer fra andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min begynte da hun var 16 mnd. Og HYL grein de første dagene... :-( Hadde det stort sett vondt de første dagene (det sa de ikke til meg før etter noen mnd - sikkert for å ikke bekymre meg)

Men grusomt å tenke på.

Det tok 6 mnd før hun syns det var greit å gå i barnehagen

LYKKE TIL

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Datteren min begynte da hun var 23mnd.

Det gikk helt smertefritt til tross for en uke som ble veldig kaotisk pga ting som skjedde her hjemme. Første dagen ble pappan sendt hjem klokka 1030, andre dagen kunne han bare gå med en gang, og tredje dagen var hun nesten i barnehagen før hun hadde kledd på seg hjemme.. Altså en veldig "kort" tilvenning. Hun elsker barnehagen sin, den er helt super!! :)

Nå er det jo snart bhgstart igjen og jeg gruer meg litt, har kost meg denne korte "ferien" med henne.. :)

Skrevet

Sønnen min var 21 mnd gammel da han begynte i bhg. Innkjøringen gikk kjempe fint.

1. dagen var vi der, og alt var så spennende. Gutten lekte som bare det, mens jeg satt på en benk i nærheten.

Siden første dagen gikk så greit, bestemte vi oss allerede for at han skulle prøve å være alene i bhg par timer 2. dagen. Jeg var på et senter ca. 5 min. unna. Etter 2 timer kom jeg tilbake til bhg, og fikk tilbakemld at han storkoser seg.

Så 3. dagen var han alene i bhg en halv dag, mens jeg dro hjem. Bor ca. 10 min gåtur unna. Dem sa at dem skulle ringe hvis det var noe. Hørte ikke noe i det hele tatt. Og da jeg dro for å hente han ca. 4 timer etter, satt han og spiste sammen med andre barn og koste seg.

Så for oss gikk innkjøringen kjempe fint. Helt til han skjønte at han måtte være litt lengre i bhg uten meg....så 1. mnd i bhg, var det mye skriking ved levering. Etter det har det bare gått oppover.

Så...det var erfaringen vår. Litt lang.

Lykke til.

Skrevet

Nå er det kun eldstemann av mine som har gått i barnehage, men tilvenningen gikk kjempefint.

Jeg var hele tiden sammen med ham den første dagen, og vi var der i vel 3 timer. Dagen etter skulle han også være halv dag, så jeg gikk etter 45 min og han var blid som en sol når jeg skulle hente ham igjen 3 timer senere.

3. dagen leverte jeg ham og gikk umiddelbart etterpå. Det gikk kjempefint og han tivdes veldig godt der.

MEN: Han var tross alt 3,5 år når han begynte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...