Gå til innhold

fikk svar på hcg igjen.. Eh?! Hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg tatt hcg som etter mine beregninger av dager var på 4+3 = 730, så 5+1= 2586.. dette er helt tilstrekkelig økning, men så blødde jeg litt på mandag 6+1 og da tok jeg ny hcg som jeg fikk svar på nå, den var bare på 5348! Hva tyder det på?! Har ikke blødd siden det på mandag og det var ikke såå mye, tok en ul da, men kunne bare se fostersekk/plommesekk, men ingenting oppi enda, hun mente jeg kunne være kortere på vei/eller det var i dvale(vokst treigere)...

Skal dit igjen på fredag kl 1245 til ny UL. Håper å få se et bankende hjerte da, men er nervøs nå.. syns stigningen var så liten... trenger mange svar!

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hcg er kanskje ltit lav, men den har steget og ikke sunket og det tar jeg som et godt tegn. Utover det vet ikke vi her inne noe mer enn legen din dessverre.. Lykke til

Skrevet

mmm.. til å begynne med hadde jeg jo veldig høy hcg i forhold til hvor langt jeg var på vei.. kan det derfor stagnere litt? Er jo enda over gjennomsnittet i følge hvor langt jeg skal være på vei!?

Syns tiden går så seint...

Skrevet

Det er så individuelt hvor høy hcg er. Jeg hadde f.eks ikke kjempehøy hcg da jeg var på vei med trillinger og den "dalte" vel litt uti svangerskapet fordi den stabiliserte seg..

Du har heller ikke tatt hcg annenhver dag så det blir jo helt umulig å måle :)

Skrevet

Men den har jo som sagt ikke sunket. Syns ikke den ser _veldig_ lav ut heller :)

Skrevet

Hei du, jeg synes heller ikke dette ser så ille ut, men jeg vet hvordan du har det. Du kan jo se på mine resultater fra i vinter:

4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22

10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308

11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540

13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840

16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000

17 februar, på dag 25 etter eggløsning: hcg 2116

Legene var skeptiske og tok prøver på prøver, jeg hadde jo SÆRDELES lavt, de hadde ikke vært borti så lave verdier, så de mente jeg enten hadde mistet eller kom til å miste.

MEN her sitter jeg da....snart i 3 trimester med ei frisk tulle i magen :)

Skrevet

PS: Prøv å lag en oversikt som jeg har, for på de nettsidene hvor de måler hcg og sammenligner etc. går de på dager etter eggløsning (EL) og ikke uker alltid. Blir mer nøyaktig slik, og da ser du også hvor gode tallene dine er ift. mine :)

Skrevet

helt umulig å si noe egentlig.....og dessverre får du ikke gjort så mye fra eller til;-(

prøv å slappe av(vet det er vanskelig) frem til ul, men vær forberedt på at det kan gå begge veier...

tror nok at det går bra i de fleste tilfellene, men har dessverre selv opplevd det motsatte.MEN, da var det noe galt og kroppen min ordnet opp...husker jeg prøvde å finne symptomer, og overbeviste meg selv om at alt var i orden(selv om jeg visste at jeg ikke kunne være flere uker kortere på vei slik legen sa...)

men etter noen mnd ble jeg gravid på nytt, uten komplikasjoner og en mye bedre følelse i magen;-) og når denne gutten kommer til verden om en mnd ca, så er det jo akkurat han som skulle bli en del av familien;-)

masse lykke til, håper virkelig alt er i skjønneste orden på ul;-) og er det ikke det, så er det dessverre kroppen sin måte å ordne opp der det er noe feil.

*klem*

Skrevet

takk for svar! Ja, jeg vet jo det..men har mistet før selv og hadde egentlig en god følelse denne gangen siden jeg har begynt med akupunktur og tar ovarium comp-dråper ...

men nå vet jeg altså ikke. Tar det som et positivt tegn at jeg ikke har blødd noe siden det på mandag... men leser om om altmulig MA, exu,BO.. og klart jeg blir bekymra.

Skrevet

prøv å ikke les så mye da, vennen;-/

jeg tror magefølelsen er veldig viktig, så dersom du har en god følelse er det et godt tegn...jeg hadde negativ følelse, følte at jeg ikke var gravid(men prøvde å overbevise meg selv likevel...)

håper du får dagene til å gå fram til fredag;-)

*krysser fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...