Underveis --> Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Ja, altså.. Jeg har begynt å gi Lillemann litt fast føde (4 mnd gammel). Ikke for at det strengt tatt er nødvendig, men så er man jo litt nysgjerrig, og siden jeg er gressenke om dagen, så hadde det vært deilig om han kunne sove rundt nå og da. Det dreier seg kun om smaksprøver foreløpig og ellers får han mm (ja, og mme tilbys daglig siden jeg alltid tror jeg har for lite melk og at han er mer sulten :-P). I kveld lagde jeg maisgrøt til ham. Lagde av to teskjeer pulver, og det var godt gitt! Tror han synes det var mye bedre en ris (noe jeg kan forstå for ris'en smakte jo altså ittno'). Det tok kun kort tid før han satte i et helvetes show! Alle har vel sett småunger spise sukker, og vi kan vel si at dette var akkurat samme reaksjon. Jeg leste et sted at man burde gi ny mat på dagen, og ikke på kvelden, siden det kunne gi uro. Vel, jeg valgte selvfølgelig ikke å følge det rådet og Lillemann våknet to ganger og SKREIK! Neida, gråt ikke (hovedsakelig) men hylte ut ett eller annet meningfylt om hans tilstand *hihi* Tok han tilslutt bare opp igjen og han var fremdeles i storform. Ja, helt til det bikket over og han ble grinete. Da ble det trilletur, og da kapitulerte han til slutt ;-) ...men til selve spørsmålet (jada, det var et spørsmål inni her et sted). Går det over? Kan da virkelig ikke ha det slik hver kveld? Er jo ikke noe poeng å gi grøt på kvelden, dersom han faktisk blir opplagt av det, og ikke trøtt! Festlig var det jo da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå