Gå til innhold

Hvor på magen merker dere hikking?


Lille_Knøttet

Anbefalte innlegg

Når deres barn hikker, hvor på magen merker dere det da? Mitt barn antas at ligger i seteleie, men det jeg synes er rart er at når hikkingen skjer, så merkes det helt nede under navlen/ ved trusekanten..ville jo anta at hikkingens sentrum ville være i nærheten av hodet og ikke rumpa til ungen..kan den ha snudd seg isåfall? Merker dere som har barnet liggende med hodet ned, hikkingen høyere opp / på siden på magen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min hikker veldig mye,men ofte på forskjellige steder i magen. alt fra nede under navelen til nesten rett under ribbeina,så hvordan han ligger merker du på bevegelsene,ikke på hikkene!

 

Gutten min har ligget i seteleie lenge,men har nå snudd seg til hodeleie igjen,dette merket jeg bare på at bevegelsesmønsteret endret seg;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille knøttet hikker på nesten samme sted hver gang, og selv om det er masse bevegelse jevnt over er det ikke lett å vite hvilken kroppsdel som ligger hvor:) jordmor klarte heller ikke å kjenne hva som lå opp/ned på siste kontroll..så på 36 ukers kontrollen hos legen sa hun at jeg burde kreve å få en ultralyd til for å sjekke det ut..Men jeg tror ikke at hun har snudd seg i hodeleie..begynner å bli spennende nå, kun 43 dager igjen til termin..håper virkelig at hun snur seg av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det på venstre side ved navlen da hun ligger med ryggen mot dær.

Men de er jo ganske små så regner med at hele kroppen deres

vibrerer når de har hikker:)

Har ei som hikker heele tiden, men hun får samtidig tulltak

når hun hikker så hun spreller, hopper og vrir seg.

Hun syns vell det er litt ekkelt kanskje ;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei som hikker utrolig mye.. Syns det er litt i overkant til tider.. Hu ligger med hodet ned og ryggen på høyre side.. Merker det stort sett alltid ved siden av navelen, der ryggen hennes er og nede ved hodet hennes...

Hvorfor hikker hun så mye egentlig? gjerne et par runder om dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det er for å lære seg/ øve seg på å puste. Så isåfall er det jo bare bra at de hikker mye og får mye øvelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg da som venter nr 4 og ikke husker hvordan det føles når barnet hikker! Minstejenta er 3 1/2 år.

Hvordan føles det da?? Noen som greier å forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst, like over trusekanten! Kjennes ut som om noen "tapper" med fingeren på låret ditt-aktig? Bare at det er inne i kroppen. Nesten en gang i sekundet? Bra forklaring he-he..

 

Man kan merke forskjell på hvordan bebisen ligger med høyden på magen. Det kan man selvfølgelig bare vite hvis man har en/ei som styrer rundt. Er rompa ned blir magen høyere og det er mere press mot tarmene etc (eneste gangen jeg kasta opp sist var når han satt på rompa en stund...) Når de har lagt seg til med hodet ned er det mye lettere å bøye seg, puste etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...