Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 .........av stebarna sine ustoppelige krav og oppførsel. Er på sisste uka med stebarna på besøk hos oss. Er dritt lei av ufordragelig oppførsel,krav om alt mulig,og lite respekt for oss voksne. De skal ha alt mulig,de skal vere med på alt mulig, og tror tydeligvis at det bare er DE i familien vår. Jeg jobber og min samb. er hjemme med barna(2 felles og 2 hans særkullsbarn). Allikevel forventer de sirkus og tivoli hver dag. Hva skal vi gjøre nå,hva nå?......klarer ikke å aktivisere seg selv. Jeg spyr snart:( Er helt utkjørt av dette reset. Ikke et sekunds stillhet i hjemmet. Gleder meg til ferien deres er over......og min ferie starter!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg er også konstant lei av stebarnas urealistiske forventninger. Særlig i ferien. Vi strekker oss langt for alle sammen, det koster også temmelig mye å reise og gjøre ting for oss alle sammen, men det er så mye utakknemlighet og misnøye vi får igjen, at jeg har helt mista lysta på å gi. Hva forventer de egentlig, at vi skal spise ute hver dag med alt mulig ønskelig tilbehør av brus og is? Tenk hva det koster når vi er 8 stykker til sammen som traver rundt. Klart vi ikke kan det, og da er det ikke noe morro. Vi pakket en del skiver, brus og jus, og tok med oss på stranda, og det var ikke særlig populært. Vel, vel, ungene vår var veldig fornøyd, både med bading, båt, og piknikk kurv. Ungene våre leker fint med både stebarna og hverandre. Og det er ikke en konstant KAN VI?, jeg har lyst til, når skal vi egentlig fra morgen til kveld. Herregud hvor de kan mase.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Unskyld meg, men hvordan har de blitt så kravstore da??? Noen må jo ha lagt til rette for dem tidligere slik at de tror at dette er det de kan forvente når de er hos pappa? Uansett er det foreldrenes/steforeldrenes ansvar å ta tak i slike holdninger. Snakk med barna. Ta et familiemøte og forklar situasjonen, hva som forventes av hele den nye familien, hva som forventes av de voksne og av barna. Min erfaring er at rolleavklaringer er utrolig viktig for å få til en grunnleggende og god familiekultur. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå