Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 barnefaren overnatter 3-4 ganger i uken, har sex, handler mat og lager middag sammen, tilbringer helgene sammen (med overnatting), trenger ikke ta med tannbørste og klær, for det har en hos hverandre. Barnet deres er to år.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Tror ikke nav hadde synes man var det da nei....
Gunn og Gutta Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Viktig å ha ett godt samarbeid, når en har barn sammen....lol
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Nei, det er ikke lov å være kjæreste med barnefar! Da kunne jo alle som har en mann som f.eks pendler gjøre krav på div støtteordninger. Det er ikke sånn det fungerer.. Ville tatt en telefon til nav om sånne tilfeller, de kommer og sjekker nemlig. Veit om ei som mistet støtten sin fordi det var mannlige barbersaker og ekstra tannbørste på badet (mannen var i militæret og tilbrakte helgene med perm hos mor og barn).
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Nei, en veninne turde ikke ha barnefaren der for å hjelpe i barseltiden fordi nav sa at overnattinger (om det så var én på sofaen) var det samme som trygdesvindel.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Nei. Vet ikke hvordan de definerer dette selv. Men skal mor ha rettigheter som aleneforsørger kan hun ikke ha et "personlig forhold" til far. Vil vel si at disse absolutt har et forhold eller hva?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Nei, det er straffbart. Og så må jeg bare si; Idiotiske kvinnfolk som er så dumme. Den dagen hun VIRKELIG er alenemor(for den kommer. slike forhold varer meget sjelden lenge), så har du brukt opp stønadstiden sin....
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 HI her. Nei, jeg mener også at man ikke er alenemor da. Hun er av den typen som ikke "trenger å gjøre noe, hun får jo OS". Sender barnet i bhg fulle dager gjør hun også, mens hun selv går hjemme. Det kan være hun skal begynne på utdanningen neste høst, da er de 3årene med OS gått ut og hun har krav på 2 nye pga utdanning. Når det er sagt, så har ikke dette noe med "sjalusi på alenemødre", jeg er det selv, og har utdannet meg 2 av årene jeg har fått med os, og nå har jeg fast jobb og tjener for mye:) - Dog er jeg gjerne litt misunnelig på at hun trossalt får stønader OG sex, og massevis av avlastning fra BF;)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 En venninne av meg kjenner en som er "alenemor", som har fått enda et barn med samme mann som hun fikk første barn med. Og hum mottar alt det aleneforsørgerer får.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Hvordan får dem det til? Papirene man måfylle ut til Nav er veldig strenge på forholdet mellom mor og far. Juger dem da? Det er skikkelig dårlig gjort for oss som faktisk er alenemødre og har en slitsom hverdag uten avlastning.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #12 Skrevet 21. juli 2009 Kristine Mossing? Noen burde melde den dama! Alt av bevis finnes i bloggen hennes..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #13 Skrevet 21. juli 2009 Kristine har sagt før at nav vet om forholdet hun har til bf, og at det av en eller annen spesiel grunn er greit likevel......
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Ha ha ha! Hvem er dum nok til å gå på DEN forklaringen, da? Ikke rart hun har penger til alle plastikkskoene og hoochie-klærne sine når hun får dobbelt opp. Meld henne, sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 vist hun kan påstå hun er alenemor da så er jaggu meg jeg det også! min bf er sjeldent hjemme (pga jobbsituasjonen, vært slik i mange år!), ALT av ansvar for barn og hjem faller på meg. (vi har 5 barn) hadde faktisk mere "fritid" da jeg var alenemor enn jeg har nå..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #16 Skrevet 22. juli 2009 Ei venninne av meg er kjæreste med barnefar. Men de bodde ikke sammen, men var litt på overatting. Hun undersøkte med nav, og tror de sa noe med at det var en viss tid, "prøveperiode", man kunne ha det slik. Om det va ett år eller noe slikt. Men der har de vært fra hverandre en stund, før de tok hvenadre tilbake.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #17 Skrevet 22. juli 2009 Jeg vet om flere som er kjæreste md bf, men får stønader. Da bor mor og far langt unna pga studier, og ser hverandre tre fire dager i mnd.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #18 Skrevet 22. juli 2009 Barnefar og jeg ble kjærester igjen etter 3 år fra hverandre, men jeg var like mye alenemor, siden vi ikke bodde sammen og delte husholdning. Var kjærester i et halv år før vi flyttet sammen igjen, og da sa jeg i fra på trygdekontoret, som det het den gang. De svarte da at man har rett på en slags prøveperiode før man mister sine rettigeheter som alenemor.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #19 Skrevet 22. juli 2009 Dette klasifiseres som trygdesvindel. Mor har her gitt uriktige opplysninger til nav eller ikke gitt opplysninger i det hele tatt. I rettslig forstand er dette like strafbart som å få sykepenger/dagpenger og samtidig jobbe svart. Fy skam! Du kan gjerne ringe inn et anonymt tips til nav og de kaller henne inn til samtale. Hun får da iallefall forklart alvorligheten i det hun gjør og at hun er strafferettslig ansvarlig. Ikke lenge siden en "alenemor" ikke var så alene ble idømt 3 uker ubetinget fengsel for svindel.
Frøken Anonym Skrevet 22. juli 2009 #20 Skrevet 22. juli 2009 Utdrag fra nav sine sider: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/147767.cms Andre bo- og samlivsforhold Som nevnt ovenfor anses uttrykket "lever sammen" for å være videre enn uttrykket "bor sammen". Foreldrene kan derfor anses for å leve sammen selv om de ikke bor sammen. I tilknytning til Trygderettens prinsippkjennelse om samliv uttalte Sosialdepartementet: "Trygderettens kjennelse i ankesak nr. 1007/83 medfører ikke en prinsippiell ny rettsoppfatning, da forskriftene av 26. september 1980 ikke er å anse som uttømmende. Også andre momenter enn bare oppholdstid i boligen til den annen av foreldrene kan trekkes inn ved avgjørelsen av en sak." Begrepet "lever sammen" gir uttrykk for at også andre momenter enn tilknytning til samme bolig kan få betydning for hvorvidt foreldrene anses for å leve sammen. At det ikke er brudd i forholdet mellom foreldrene, slik at de har personlig tilknytning, er ikke nok til å anse dem for å leve sammen. Det har vært lagt til grunn at foreldrene anses for å leve sammen bare dersom alle følgende forhold er til stede: - Partene har et forhold tilbake i tid. - Partene har helt konkrete fremtidsplaner (skal gifte seg, bygger hus, venter på leilighet o.l.). - Partene har et aktuelt fellesskap og samvær som ligger nær opp til den botilknytning som alene fører til at de anses for å bo sammen, jf. lovens § 1-5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå