Gå til innhold

Babycall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet på 77 kvm, og tenkte i utgangspunktet at vi ikke hadde bruk for babycall. Men når sønnen vår ligger på soverommet så er det ikke så lett å høre han hvis vaskemaskinen i rommet ved siden av står på. Derfor lurer jeg på om noen kan fortelle meg deres positive og negative erfaringer med babycall. Ble den mye brukt og hvilket merke mener dere er best og ca pris? Er det okay å kjøpe den brukt eller anbefales det å kjøpe ny?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har for det første et hus i to etasjer + kjeller, og med soverom (naturligvis?) i 2. etasje. I tillegg har vi relativt stor tomt og følgelig litt langt til naboene.

Vi har denne: http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=63217&countClick=1013&fokus=&site=&promo=

Helt super. Kunne ikke klart oss uten den, sparer oss for mange turer for å se etter når baby har det helt fint, og vi vet STRAKS om baby gråter! At vi kan trøste med stemmen, der og da, om baby gråter er en stor fordel! Sterk og god, når LANGT. En fordel om man har murvegger. For 2 murvegger mellom deg og baby,om du har en svak, og du er utenfor dekningsområde!

Brukt vurderte vi aldri. De koster for lite nye til det, 200 kr fra eller spiller liten rolle i praksis, og vi ville ha en som var 100 % driftssikker. For elektronikk varer jo ikke evig. Og vi ville ha det beste. Denne er testet som BEST av Foreldre og barn!

Skrevet

Har hatt doro tidligere, men nå kjøpt inn supernova sin. Den viser temperatur der babyenheten er plassert, varsler dersom babyenheten begynner å bli fri for strøm eller er utenfor rekkevidde. Dette savnet jeg veldig med doroen. I tillegg er begge enheter bærbare, altså går på oppladbare batterier.

Er kjempefornøyd med supernovaen. Den kostet litt mer enn de rimeligste på markedet, men synes det er verd det. Kjøpte først doro fordi den var billigere og mange anbefalte den. Men det viste seg å være katta i sekken. Ble mye skurr, og jeg følte meg ikke trygg på at den virket/var innenfor rekkevidde o.l. Det er verd å legge litt penger i en slik så man blir fornøyd, enn å kjøpe en billig man likevel må erstatte etter en tid.

Ville kjøpt ny jeg. Så heller satse på å selge den etter bruk.

Skrevet

Linken over funket ikke og jeg er virkelig nyskjerrig på hvilket produkt detter er. Er selv på utkikk og bor slik du beskriver...

Skrevet

Virket ikke linken, prøv denne "kortversjonen":

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=63217

Ellers: Vi vurderte også SuperNova, den har fordeler (svært få og ikke vesentlige i våre øyne, men den har). Men denne har noen betydelige svakheter vi noterte oss:

Svak rekkevidde, 1/8 av Doroen. MEGET avgjørende for oss.

Mer stråling (pga annet sendesystem, samt bærbarheten på babydelen), godt det dobbelte som Doroen! Også temmelig avgjørende!

Mer fare for "linjerot" om det finnes andre like apparater i nabolaget, siden den har svært få kanaler Ikke særlig relevant for oss, mer om man bor i blokk.

Og Doro har (vet ikke om det er generelt, men i alle fall for denne modellen) både alarm for svakt batteri og for om man forlater dekningsområdet. "Utenfor dekningsområdet" er dessuten i praksis ikke noe problem med en Doro, i alle fall ikke i trehus og med litt avstand mellom husene. Man går da ikke en kilometer eller to (dekningsområde i praksis, våre egne tester) fra en baby???

I tillegg fikk vi et signal fra en vi kjenner som arbeider på et (uavhengig) reparasjonsverksted for elektronikk, at det var vel mye problemer med SuperNovaen. Men slett ikke at den var håpløs, ikke forstå det slik.

Når den i tillegg var tre ganger så dyr, var valget svært enkelt for vår del!

Doro har ellers flere modeller babycall. Dette er en av de beste. Den dårligste (kostet ca halvparten) var HELT håpløs! Skurret som en gammel bilradio og virket til å ha temmelig begrenset med dekning (gadd ikke teste så grundig, det vi så og hørte var for dårlig i utgangspunktet). "Mellommodellen" fikk vi ikke teste, den hadde butikken ikke inne.

Og, til info, om man ikke vet det: Best-buy og Expert er i praksis det samme. Best-buy er Expert-kjedens gamle nettbutikk. Som lever videre, til tross for den nye på www.expert.no. Aner ikke hvorfor.

Skrevet

Jeg lurer på det samme... Tror vi trenger babycall ja. Vi har stue og kjøkken i 2 etasje så babyen vil sove på soverommet nede eller så i vogn ute på trappa (fremdeles nede).

Hvordan funker babycall i murhus? Og hvor langt rekker den (slik at jeg kan jobbe i hagen mens babyen sover for eksempel)

Skrevet

Om du, 09:53, leser innlegget mitt i går 23:31, ser du at vår erfaring med trehus er at vår virker mellom 1 og 2 km fra huset. En murvegg "spiser", ifølge, ifølge en venn som arbeider med elektronikk, 10-15 m sendersendekapasitet pr cm veggtykkelse. Da snakker vi om de aller mest kompakte murveggene. Du skal altså uten problemer kunne bruke en type som vår, som har TOPP sendekapasitet, i hagen, for du har vel ikke metertykke vegger signalet må gå gjennom? Men babycall med svak sender (under 1000 m "teoretisk" sendelengde) bør du sikkert glemme om du har murhus. Til sammenligning, vår babycall har 3000 m "teoretisk" sendelengde, de aller svakeste på markedet vi har sett har 50, standard virket til å være mellom 400 og 800.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...