Gå til innhold

Dere med flere barn; stemmer dette ordtaket for dere?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det første barnet bader man. Det andre barnet dusjer man. Det tredje barnet tørken man støv av..."

Hadde besøk av ei venninne som nettopp har fått nr. 3. Hun sa at hun følte dette ordtaket stemmer godt for dem, og jeg synes også det stemmer bra hos oss også. Stemmer det hos dere?!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bare 2 så langt.. Det første dusjet og det andre bader mest, dusjer av og til.. Men det har vel med bosituasjonen å gjøre... Når 3. kommer en gang ser jeg for meg at eldste fortsatt dusjer mens jeg hiver de to siste i badekaret sammen..

Skrevet

Det stemmer nok her, men jeg var ikke så veldig dullete med førstemann heller. Har nå fire barn, og jeg merker at de små vil bli nedprioritert så lenge de ikke krever noe.

Skrevet

har 2 barn, bader begge hver kveld :) så stemmer ikke her :)

Skrevet

Poenget er ikkje alderen på ungane når nr 3 kjem, men heller kva du gjorde med nr 1 på den samma alderen sammenlikna med nr 2 og nr 3 på den samma alderen.

Eg har bada begge to ganske lenge men nr 1 bada nok lengere enn nr 2 for ho dusjar med storebror ;) Eg er der jo og dusjar begge to, el så går storebror i dusjen etter lillesøster og dusjar aleine også kjem eg og vaskar håret før han er ferdig.

Skrevet

Altså, ordtaket skal ikke oversettes direkte, men mer om hvor nøye man er med ting generelt..:)

Jeg gjorde hvertfall "alt" riktig med nr.1 (prøvde hverfall), mens det med nr.2 ikke er sååå nøye med ulike ting :)

Skrevet

Er nok noe i dette ordtaket ja. Her badet nr 1 morgen og kveld. Nr 2 kun på kvelden. Nr 3 hang på armen i dusjen med mor el far og badet en skjelden gang. Nr 4 hang på armen og nr 5 henger på armen :-)

Skrevet

Heheheh må flire litt av de som tok det bokstavelig. Håper virkelig ikke det er noen som bare tørker støv av ungene sine:-P

Jeg har bare to stk, men det stemmer godt her også:-) Har vel noe med at man gjerne er mer usikker og vil gjøre alt som perfekt med førstemann, mens man er mer trygg i rollen når man får flere barn, og vet at de ikke dør av å ikke bade fjorten ganger for dagen;-)

Skrevet

Ja, det stemmer!

Men, jeg tror mer i den forstand at man blir mer erfarne og dermed 'stresser' mindre og gjor ting mer ut av vane. Tro helt klart vi også gjorde mye med forste barnet som ikke strendgt tatt var 'nodvendig'. Foler ikke på noen måte at 3. barnet få mindre av noe, bare at vi er mer avslappet.

Skrevet

Stemmer ikke her :-)

Skrevet

Det stemmer veldig godt her. Nummer en badet hver eneste dag til hun var over året i hvertfall. Nummer to badet vel egentlig som regel hver dag hun også, men var ingen krise om det ikke ble bading hver dag liksom. Nummer tre har stort sett badet bare en gang i uka, og bare vasket seg morgen og kveld ellers ;)

Skrevet

Stemmer nok her ja..Takk Gud for Swiffer kluter..he he he:))))

Skrevet

Begge elsker å bade og gjør det mye sammen, dusje gjær de som oftest bare i svømmehallen.

Skrevet

Stemmer godt ja :) man er vel kanskje litt mer opphengt i at ALT skal være perfekt med førstemann.

Skrevet

Mange som tok det bokstavelig ja:)

jeg synes faktisk jeg har blitt mer hønemor etter nr 2 kom, men nå er det nesten 8 år mellom dem da. Har liksom startet helt på nytt føler jeg. Tør ikke tenke på hvordan det evt hadde blitt med nr 3, måtte levd i plastikkboble h*n stakkar.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

No offense, men her måtte jeg le litt av, de som tok det heelt etter ordene..hihi;-)

Tja, nå har jo jeg bare tvillinger, så føler meg ikke så truffet av det ordtaket nei.. Jeg er i hvert fall helt trygg på at jeg har nok støvkluter liggende til en eventuell atpåklatt..slapper nok mer av neste runde tenker jeg:)

Skrevet

hehe

stemmer fullt ut her..

men kun i direkte mening

Eldstemann skal kun bade ikke dusje, og minsten nekter å bade men elsker å dusje..

Skrevet

men ellers er det vel ganske likt..

Har litt bedre råd nå enn når eldste ble født.. så velger gjerne mer kvalitet fremfor kvantitet.. men ellers er vel alt likt nå som da..

Skrevet

Det stemmer her også.

Er mye mindre usikker med nr 2, og stoler mer på mine egne vurderinger og går derfor ikke alltid helt etter boka. Er vel mye det det går på :)

Skrevet

For meg er det 8 år siden sist, så jeg er MINST like hønemor nå.. Men ordtaker stemmer ganske bra her i huset.. Man har ikke så mye tid til 3dje mann som med førstemann ettersom det er så mange fler å dele oppmerksomheten med.. Å ja, nr.3 bades derav sjeldnere enn det nr.1 gjorde;-)

Til dere som tok ordtaket bokstavelig; Dere har muligens noe å skylde på, nemlig AMMETÅKA. Jeg skylder ofte på den;-)

Skrevet

Stemmer nok med nr.2 men ikke nr.3.

Kanskje fordi han er attpåklatten. Er nok mere "bekymret" for han enn da jentene var små. Det er sikkert fordi jeg er eldre nå også ;-)

Skrevet

Jepp stemmer her.

Nr 1 badet jeg hver kveld som en del av leggerutinene.

Nr 2 ikke fullt så ofte nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...