Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent liv daglig de siste dagene men i dag har det vært rolig. Greit egentlig, en trenger jo ikke kjenne liv daglig ved uke 15.

Men i tillegg var det vanskelig å finne hjertelyden med doppleren, måtte holde på lenge før jeg endelig hørte den deilige lyden.

Så nå lurer jeg på om jeg merker forskjell i spark/liv og hjertelyd fordi babyen har snudd seg og ligger med ryggen fram eller om det bare er tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var hos jordmor i uke 16 fant hun ikke hjertelyd, og sa at dette kunne være av den enkle grunn at babyen lå med "feil side" frem. Det var absolutt ingen bekymring over dette - selv om jeg må innrømme at jeg ble litt stressa...;)

Er nå 27+2 og merker stor forskjell på bevegelser etter hvordan frøkna ligger - når hun ligger med ryggen ut mot magen kjenner jeg nesten ikke spark, bare at hun snur på seg. Ligger hun andre vei sparker hun så det hele magen rister.

Det korte svaret er at det trolig har mye å si hvordan babyen ligger, spesielt når den er så liten. :)

Skrevet

Tenkte meg det! Takk for svar!

Må innrømme at jeg ble stresset i morges da jeg ikke fant hjertelyden... Og spesielt da jeg ikke kjente noe heller! Men etter at jeg fant hjertelyden i kveld så tar jeg det helt med ro :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...