Misti Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 hvordan får dere rutine på når ungen eter? altså. hvor mange timer mellom hver gang? osv.
hit og dit Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Eg er nok ingen ekspert, for her var det ingen rutiner. Ungen spiste når den ville ha. Etterkvart så vart det kvar tredje time, ca, kanskje
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Hadde ikke rutine på det, ikke med de to minste i hvertfall, lot babyen styre det selv. Med første ammet jeg etter klokken i starten, men forstod detterhvert at det ble galt. Virker babyen sulten får den tilbud om mat, om det nå er 0,5 time siden sist måltid eller 4-5 timer siden. Føler det er best for babyen slik :-)
Misti Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2009 Grunnen til at jeg spør er at jeg har en baby som må ha rutiner for og ikke bli stressa og for og roe seg. ja noen ganger kan man bli sluten før det har gådd en vis tid og det er greit. og trenger ikke være kl 1 hver dag. Men jeg er så usikkert at jeg har lagt henne til hele tiden osv osv. har ikke hatt nok osv. usikker på alt med amming. jeg stresser ungen stresser. dette og mange andre grunner gjør at jeg egentlig skulle slutte og amme og gi mme.. men syntes det er dumt så tenkte kanskje jeg skulle prøve og få no rutine på amminga.. hun er bare 5 uker men noe rutine må jeg da kunne lage med amming og? noen med erfaring?
rima Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Jeg er ingen ekspert på amming, har nettopp fått min nr to og gjør så godt jeg kan med denne også. Uff, det høres ut som dere stresser litt med ammingen - både du og lille? En baby på fem uker vil nok ikke bli sulten til samme tid hver dag. Den vil kanskje være sulten etter tre timer på formiddagen og etter en time på ettermiddagen. Dersom mor tilbyr mat når barnet "leter" og lager sine "spiselyder", vil det spise om det er sultent. Dersom det snur seg bort er det nok noe annet det er ute etter. Kanskje bare nærhet og kos. Prøv dere fram. Dersom du som mamma klarer å være rolig og vise at du er trygg, vil kanskje barnet også roe seg ned? Håper virkelig dere får det til!
partyoffive Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Ingen rutine her heller. Har ingen tro på det. Ammet nå babyen ville. Med mine 3 fikk de en rutine av seg selv etter hvert.
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Ingen rutine her heller, de har fått når de ville.
Misti Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2009 Hun vil helst bare ligge der.. og sutte og sutte... og roer seg ikke uten pupp... jeg skjønner ikke når hun er sulten og ikke så det blir til at jeg legger henne på puppen hele tiden.. og hun små spier hele dage,¨ jeg stresser pga gutten på tre slår seg vrang når jenta får pupp, jenta trenger litt rutine.. ikke lett dette. blir nok til pumping litt og så mme snart.
partyoffive Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Hores kjent ut Misti. Men slik er det bare i begynnelsen da. Mine 2 forste var bare 18 mnd. mellom. Pleide og ha en i armkroken og lese for henne, mens jeg ammet den adnre. Eller vi satt oss godt tilrette i sofaen med en film. Noen babyer ammer lengre enn andre. Lykke til!
Aini Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Her varierte det veldig noen ganger skulle hu ha omtrent hvert 10 min, så kunne hun plutselig sove og sove mellom 4-6 timer før hun ville ha mat igjen... Her sov hun rundt, fikk siste måltid rett før jeg la meg så sov hun til 8-9 så fikk hun mat og sov videre til 12 tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå